Ha minőségi játékkészítésről beszélünk, akkor a Naughty Dog neve gyakran felmerül. A csapat 1984 óta tevékenykedik, noha akkoriban, egészen 89-ig Jam Software néven futott. Mielőtt a Sony Computer Entertainment 2001-ben felvásárolta, már több Crash Bandicoot játékot is elkészített, azt követően pedig olyan klasszikusokkal örvendeztettek meg minket, mint a Jak and Daxter és az Uncharted szériák, valamint a The Last of Us. De ez másképp is történhetett volna.
A stúdiót alapító Jason Rubin és Andy Gavin szerint ha a Crash Bandicoot sikere után nem kapnak ajánlatot a Sonytól és nem élnek vele, akkor másképp alakultak volna a dolgok. Rubin egy interjúban elmondta, hogy nem volt könnyű választás, sokáig hezitáltak, de végül döntöttek:
"Logikus volt. A Sonyval annyira összefonódtunk, varázslatos volt a kapcsolatunk, hogy mindkét fél szempontjából ennek volt a legtöbb értelme. Ez volt a helyes döntés a Naughty Dog számára. Nézd csak meg, hol vagyunk ma. Függetlenként nem hiszem, hogy elérhettük volna ezt, kétlem, hogy ilyen játékaink lennének [mint az Uncharted és a The Last of Us]."
Persze van rá példa, hogy függetlenként is lehet maradandót alkotni (vegyük csak a CD Projekt RED-et a The Witcher 3 kapcsán), de mindenképpen örülünk neki, hogy így alakult a Naughty Dog sorsa és várhatjuk a The Last of Us Part 2-t.