Hirdetés

Naughty Dog - tanuljunk az indie-ktől

|

A Naughty Dog vezetője szerint a játékvilág egy új irányba tart és a AAA-fejlesztők sok tekintetben példát vehetnének az indie-kről.

Hirdetés

A The Last of Us és az Uncharted sorozat fejlesztője, a Naughty Dog szerint a karakterábrázolás egyre fontosabb szerepet tölt be az iparban és a független stúdiók ezt gyakran jobban csinálják, mint a nagy címekkel támadó cégek.

Neil Druckmann számára a történetmesélés és a karakterek élethű kidolgozása nagyon fontos szempontok a játékfejlesztésben - amire a The Last of Us egy elég jó példa - és az olyan indie projektek, mint a Gone Home és a Papers, Please lenyűgözték őt. Szerinte a AAA címek sokkal nehezebben váltanak abban az értelemben, hogy a játéknak miről is kell szólnia, hogy milyen történetet meséljen el. "Egyre több és több játék koncentrál a narratív részre és remélem, hogy ennek következményeképpen a narratív kritikai megítélése is kifinomultabbá válhat" - mondta Druckmann, arra utalva, hogy korábban nem lett volna könnyű arról írni, hogy mondjuk egy-egy női karakter milyen szerepet tölt be a játékban.

Ez változóban van. Druckmann szerint az ipar változik, ráadásul meglehetősen gyorsan és azok, akik nem változnak vele, vagy nem szólnak az új közönséghez, azok egyszerűen hátramaradnak. Az indie-k legnagyobb előnye a nagy cégekkel szemben, hogy nálunk nincsen számtalan különböző részleg, amik sírnak az esetleges érzékeny témák és ingoványos talajok miatt, mint a női karakterek ábrázolása, vagy a brutalitás. Emlékezzünk csak vissza, hogy a Microsoft is megijedt a Heavy Rain történetétől

De Druckmann azt mondja, hogy "amint mindenki látja, hogy 'Hé, nincs itt semmilyen veszély és ez így is hatalmas siker lehet', akkor szabadon szárnyalhat majd a kreativitás és új dolgok születhetnek. Értjük, hogy mire gondol a Naughty Dog, viszont azt is be kell vallani, hogy nem minden stúdió képes valódinak ható karaktereket alkotni, vagy egy igazi történetet elmesélni és néha nem is éri meg a kockázatot, hiszen, ha a játékos egy kicsit is erőltetettnek érzi, akkor az megöli az élményt.

A Naughty Dog jelenleg egy titokzatos PlayStation 4-es projekten dolgozik, ami akár az Uncharted 4 is lehet, illetve - nagyon remélem, hogy - a The Last of Us DLC-it is bőszen hegesztik.

Nektek mi a véleményetek? Számotokra mi a legfontosabb egy játékban? A történet és a karakterek, vagy a grafika, esetleg az akció?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)