Teljes kudarchoz vezetett a PlatinumGames és a Square Enix legutóbbi koprodukciójának eredménye: a Babylon's Fall egy olyan játék lett, amit gyakorlatilag minden aspektusában elhibáztak, így nem meglepő, hogy a játékosok messziről elkerülték - bár ebben az is közrejátszott, hogy a készítők mindenképp szolgáltatásként kezelték a játékot. Beszédes, hogy a Steamen gyorsan tíz alá csökkent az egyidejű játékosok száma.
Noha a PlatinumGames próbált életet verni a projektbe azzal, hogy további tartalmakat ígért, és a Square Enix is igyekezett támogatást nyújtani, pár hónappal később elfogyott a kiadói türelem: minden további fejlesztést lelőttek és 2023. február végén a szervereket is lekapcsolják.
Azt hihetnénk, hogy ebből a történetből tanult a PlatinumGames és megfontoltabban jár el legközelebb, de nem feltétlenül ez jön le abból az interjúból, amit a stúdió elnöke, Atsushi Inaba adott a VGC-nek. Inaba ugyanis azt mondta, hogy rendkívül sajnálja a Babylon's Fall-t, tanultak a tapasztalatokból, de ez nem változtatott a jövőbeli terveiken vagy kilátásaikon.
"A szolgáltatásalapú játékok mindenképpen olyasvalamik, amiket a jövőben is szeretnénk csinálni és amik miatt erőfeszítéseket teszünk..."
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!
Inaba elmondta, hogy szerinte két pillér van, amire a fejlesztőknek építeniük kell: az első az a színtiszta szórakozás, amelyek a szolgáltatásalapú játékok alapvető mechanizmusai nyújtanak, a második pedig a szolgáltatás maga.
Úgy gondolom, hogy ezek a pillérek olyan értékek, amelyeket erősen össze kell kapcsolni, és ugyanazoknak az embereknek kell szem előtt tartaniuk, megbecsülniük és értékelniük, ugyanabban a csapatban, ugyanannál a vállalatnál. Ha az egyiket a másik fölé helyezzük, vagy ha nem kapcsolódnak egymáshoz, akkor a dolgok általában nem úgy alakulnak, ahogyan szerettük volna. Arra szeretnénk összpontosítani, hogy a jövőben is megőrizzük ezt a kapcsolatot és az egyensúlyt e két pillér között".
A PlatinumGames következő nagy projektje a Bayonetta 3 lesz, amely október 28-án fog megjelenni Nintendo Switchre. A rajongóbázisa miatt vélhetően nem fog a Babylon's Fall sorsára jutni.