Nyolc évvel ezelőtt, 2012-ben jelentették be a Star Citizent, akkor még borzasztó optimistán 2014-es megjelenéssel számolva, de végül sokkal nagyobbra hízott a projekt, mint azt Chris Roberts és csapata valaha gondolta. Ha elkészül végre, biztos, hogy különleges játék lesz, de a fejlesztés nagyon lassan halad, és a Squadron 42 sem akar összeállni.
Egy AMA során Roberts olyan elvekről nyilatkozott, amik sok projekt vesztét okozták már:
A Squadrons 42 akkor lesz kész, amikor kész lesz, nem fogjuk csak azért kiadni, hogy egy ígért dátumot tartani tudjunk; majd akkor jön, ha a technológia és a tartalom elkészült, kicsiszoltuk, és jó érzés játszani. Nem vagyok hajlandó kompromisszumot kötni egy olyan játék kapcsán, amiben szívvel-lélekkel hiszek. Bár mindenki (én is) azt akarja, hogy a Squadron 42 mihamarabb megjelenjen, óriási sértés volna minden a projekten dolgozó számára, ha valami olyat adnánk ki, ami nem kiváló.
Hozzátette azért, hogy kommunikáció terén van hova fejlődniük, viszont a korábban kipróbált módszer nem vált be, nem tükrözte, mennyi munka folyik a háttérben. Nem akarják az élményt és a sztori részleteit idő előtt leleplezni, viszont így nehezen tudnak bármit mondani. Úgy gondolja, még így is többet kommunikálnak, mint bármely fejlesztő vagy kiadó, és az a baj, hogy nem tudnak mindenkinek megfelelni. Most a The Briefing Room sorozattal próbálkoznak, amiben a fejlesztők mesélnek háromhavonta, ennek első epizódját alább láthatjátok.
Közben a közösségi finanszírozás mértéke nemrég átlépte a 300 millió dollárt, és hol több, hol kevesebb pénz folyik be, nincs állandó lassulás. Továbbra is nagyon izgatottan figyeljük, mi lesz ebből, tényleg minden idők egyik legjobb játéka születik-e meg a végén, vagy addig húzzák, míg mindig jön valami technológiai újítás, amihez muszáj felzárkózni, és egy véget nem érő spirálba kerülnek.