Egyelőre rejtély, min dolgozik mostanában a Naughty Dog: az Uncharted sorozatot jegelték, a The Last of Us harmadik felvonása még évekre lehet, ha egyáltalán készül (a második rész és a sorozat sikere után meglepődnénk, ha nem formálódna már valamilyen szinten), egyedül a The Last of Us Part II többjátékos módjának szánt, de később önálló játékká előlépett spin-offot erősítették meg hivatalosan, ám valahogy nem akar ez sem összejönni.
Három évvel a széria legutóbbi játéka után is nagy a csend, pár képen kívül semmit nem láttunk, és az sem ad okot a bizakodásra, amit egy megbízhatónak tartott szivárogtató a napokban megszellőztetett.
ViewerAnon elmondása szerint a projekt halott, amire az is utal, hogy Anders Howard, aki a játék monetizációjáért felelt (tehát azért, hogy a feltehetően ingyenesen elérhető cím hogyan vegyen rá minket a költésre), 11 hónap után távozott.
Szintén nem jelent sok jót, hogy a héten a Naughty Dog legalább 25 szerződéses munkatársának búcsút intett, elsősorban a minőségbiztosítási részlegen dolgozóknak. A Kotaku forrásai elmondták, a játék fejlesztése lényegében szünetel, de még nem törölték teljesen.
Korábban szó esett arról, hogy a többjátékos élményekben igencsak jártas Bungie munkatársai már látták mozgásban a The Last of Us multis variációját, és nem lelkesedtek érte, így visszaküldték azt egy korábbi fázisba átgondolásra. Reméljük, egyszer eljön az a pont, ahol a fejlesztőcsapat megnyilvánul, és vagy a projekt szüneteltetését erősítik meg, vagy reménykeltő hírekkel szolgálnak.