Nem ritka a játékiparban, hogy egyes projekteken az átlagosnál jóval tovább dolgoznak, esetleg újratervezik a koncepciót, sőt az sem, hogy végül nem jut el a megjelenésig a fejlesztési folyamat. Mindegyikre bőven találni példát a vállalatoknál, a Ubisoft háza táján többet is.
A Skull & Bones például már régóta vesztegel a kikötőben, többször átalakult és a legutóbbi koncepcióváltás után is csak pár hónapja jutott el az alfa állapotig, de nincs jobb helyzetben a Beyond Good & Evil folytatása sem, amely 2008 óta nem tudott megjelenni, és csak néha ad magáról bizonytalan életjelet.
Egy iparági bennfentes, Tom Henderson szerint azért van ez, mert a játék az úgynevezett fejlesztői pokolba került: a Beyond Good & Evil 2 esetében hiányzik a kreatív iránymutatás, ami még rosszabbá vált, amikor Michael Ancel elhagyta a Ubisoftot 2020 szeptemberében (állítólag egy ideje már nem is foglalkozott vele, de pont a szexuális zaklatási vádak közepette sikerült lelépnie a fedélzetről). Éppen ezért a csapat attól tart, hogy a Ubisoft el fogja kaszálni a projektet, ahogyan a jelentések alapján tette azt Ancel másik "gyermekével", a Wilddal is.
Nem csupán a problémás fejlesztés, hanem amiatt is, mivel a koncepció nem illeszkedik a kiadó jövőbeli terveihez, a szolgáltatásként tálalt játékok modelljéhez. Henderson a forrásaira hivatkozva azt mondta, hogy vannak olyanok, akik Skull & Bones 2.0-ának nevezik a Beyond Good & Evil 2-t és egyes fejlesztők úgy vélik, csak idő kérdése, hogy a Ubisoft kukázza a munkájukat.
Henderson hozzátette, hogy több bennfentestől is hasonlókat hallott, így remélhetőleg a közeljövőben ők is megerősítik - vagy esetleg cáfolják - majd az értesüléseit. Persze a legjobb az lenne, ha a Ubisoft sűrűbben kommunikálna a játék helyzetéről, legutóbb júliusban bukkant fel egy pénzügyi jelentésben, amiből az derült ki, hogy 2024-ig talán meg se jelenik.