Persze magam is úgy vélem, hogy a fejlődésnek nem csak kizárólag a grafikáról kellene szólnia, de tény hogy az iparág szereplői a könnyebbik utat választva elsősorban a látványra igyekeznek rágyúrni, mert okos MI-t programozni nagyobb kihívás, és az egyszeri felhasználó jóval hamarabb veszi észre a nagy felbontású textúrákat, mint azt, amikor a halacska érzékeli a veszélyt, és emiatt kitér a búvár útjából (bocs, CoD: Ghosts). Épp emiatt a kényelmes hozzáállás miatt igazán lelombozó, hogy a dollártízmilliókat eltapsoló neves fejlesztőstúdiók legtöbbje a generációváltás küszöbén képtelen olyat villantani, ami az átlagnál jobban megemeli az ember pulzusát. Erre gyakorlatilag a semmiből felbukkan a Black Myth: Wukong, és könnyűszerrel leiskolázza a konkurenciát.
Jól jegyezzük meg a Game Science nevét, ugyanis ez a kínai stúdió felel a 16. században született mitológiai témájú regény, a Nyugati utazás legnépszerűbb karaktere, majomkirály Szun Wu-kong (Sun Wukong) köré felépített egyjátékos alkotásért, amely a tervek szerint PC-re és konzolokra is ellátogat majd. Utóbbiak köre szinte biztosan kimerül majd az Xbox Series X-ben és a PlayStation 5-ben, mert azt még csak el tudom képzelni, hogy állhatatos optimalizálás révén (értsd: szerényebb grafika árán) mozgásra bírják Xbox One X-e és PlayStation 4 Prón, de a gyengébb változatok alighanem maguktól tépnék ki a tápkábelt a dugaljból és kezdenék meg bánatos vonulásukat a nagy konzoltemető felé.
Az Unreal Engine 4-et használó Black Myth: Wukong gameplay videó még a pre-alpha állapotot tükrözi, de már most kimondottan jól összerakott és gondosan csiszolt játék benyomását kelti. Mindez igencsak elismerésre méltó annak ismeretében, hogy a fejlesztők korábbi játékai kivétel nélkül a mobilos/PC-s vonalon mozogtak.
Nektek hogy tetszik?