Mint arról már több alkalommal is beszámoltunk, az egyik legfontosabb piaci szereplő (EA), legújabb termékei kedvező fogadtatása ellenére komoly veszteséget volt kénytelen elkönyvelni. Ebbe kétségtelenül beletartoznak a törölt Tiberium-ra elköltött dollármilliók is. Miután a cég szakemberei a nadrágszíj szorosabbra húzását tartották az egyetlen lehetséges lépésnek (Ne feledjétek, a részvényesek diktálnak, őket pedig nem a játékok érdeklik, hanem a befektetésük megtérülése és a haszon.), minek következtében a munkatársak 6%-át, mintegy 600 főt bocsátottak el.
A költségek lefaragása élvez ilyen esetekben kiemelt prioritást, s ha úgy látják helyesnek, akár félkész projekteket is hajlandóak feláldozni a cél érdekében. Az egyik ilyen áldozat egy Unreal motoros projekt, ami az Arkane Studios tehetséges fejlesztőinek értő kezei alatt formálódott.
Az Arkane CEO-ja, Raphael Colantonio szomorúan vette tudomásul a partner döntését, de nyilatkozataiban neheztelésnek nyomát sem érezhettük. Elmondása szerint még rendelkeznek némi pénzmaggal, s bíznak benne, hogy a tartalékok elegendőek lesznek addig, amíg nem sikerül valamelyik kiadóval tető alá hozni egy megállapodást.
Egyébként nem is oly régen derült ki, hogy leigazolták a Warren Spector tanítványaként a Deus Ex: Invisible War, majd később a Blacksite: Area 51 munkálatait felügyelő dizájnert, Harvey Smith-t, aki épp egy új RPG munkálataiba kezdett bele. Nyilvánvaló, hogy eme projekt sorsa is kérdésessé vált, akárcsak a The Crossing című Source motoros FPS-é.