Habár különösebben újnak mondható pillanatokat nem láthatunk a játékból, azért azt nem árt tudni, hogy a Crytek a vizualitás útján képzeli el a történetmesélést. A környezet, a karakterek, a feladatok, mind-mind a játék történetét görgetik előre.
A korábbinál szabadabb játékmenet, mely nagymértékben a nanoruhának köszönhető, szintén ismert előttünk. Cevat Yerli szerint nem csak a feladatok megoldásához kínál alternatívákat, hanem magunk választhatjuk meg a kívánt játékstílust. Aki Rambo módjára szeretne darálni megteheti, ám az is sikerrel jár, aki Gareth képességeit megszégyenítő módon oson az árnyakban. Egy korábbi interjúját megerősítve kijelenti, hogy jelen formájában egyetlen konzol sem tudná futtatni a Crysis-t. Marad tehát a pc, melyből értelemszerűen csak a csúcskategóriás gépeken fut majd teljes pompájában. Együttműködtek a Microsoft-tal, hogy kihozzák a maximumot a Vistából és a DX10-ből, mintegy bebizonyítva a pc-k létjogosultságát. A Crysist az új generáció sportkocsijának nevezi, melynek teljes kihasználásához még évekre lesz szükség. Magyarán, legújabb játékukat inkább a jövő, mint a jelen számára készítették. Demó október 26-án, megjelenés november 16-án.