Hank Keirsey a Call of Duty sorozat katonai tanácsadója és Grant Collier, az Infinity Ward studiófőnöke beszámolnak róla, hogy amikor még arról beszéltek, milyen irányba fejlődjön tovább a sorozat, meghívtak egy Afganisztánban szolgálatot teljesítő fiatal katonát, aki mesélt a legújabb módszerekről és technikákról, amiket odaát alkalmaznak. S ha már lehetőség volt rá, rögzítették is a mozgását motion capture technikával.
Igyekeztek nemzetközi szinten elfogadtatni a játékot, ami Európában sikerült is, ám egy orosz újságíró rossz néven vette, hogy pont a ruszkik a rosszfiúk.
Ezt követően térnek át a többjátékos módra, ahol online játék során bizony szintet lépünk, akár egy szerepjátékban. A negyedik szinttől válik érdekesebbé a dolog, kasztok képességeinek kombinálása, újabb és újabb fegyverek, kiegészítők megnyitása, stb. A 65. szintet elérve nyílik meg a presztízs mód, amelyről még nem árultak el semmit. Hank még viccelődik is egy keveset, miszerin áramütést kellene vezetni a játékosokba (legnemesebb testrészükön keresztül) minden egyes alkalommal, amikor eltalálják, hiszen sokkal izgalmasabb a fájdalomtól vinnyogó játékos látványa, mint a pirosan felvillanó képernyő. Persze így nem adnának el sokat a játékból.
Az már most látható, hogy sem a látvánnyal, sem a hangulattal nincs gond. A második rész zenéje viszont hihetetlen, mennyire nem illik az új környezethez.