A motion capture napjaink egyik legfontosabb technológiája nem csak a filmek fantasztikus világainak életre keltésében, de a játékok hitelesebbé tételében is. A mozgások felvétele nélkül ki tudja meddig tartana olyan élethű mozdulatsorokat létrehozni a játékokban, mint amilyeneket manapság látunk.
Viszont a jelenlegi motion capture megoldások elég bonyolultak. A digitális színészeknek többszáz markert kell magára aggatnia, ami alapján a szoftver követni tudja az egyes mozdulataikat. Ennek az egyszerűsítésére találtak ki most egy módszert a pittsburgh-i tudósok, amit ők Panoptic Studio-nak neveztek el. Ez nem takar mást, mint egy hatalmas kupolát, aminek a belső oldala 480 kamerával van felszerelve. A kamerák persze nem egyszerre működnek foylamatosan, a technika működéséhez fontos, hogy csak azok a kamerák készítsenek egy adott pillanatban felvételt, amelyek a legjobban látják a követendő objektumot.
Ha szeretnétek többet megtudni a technológiáról, akkor látogassatok el a PC World oldalára.