2016-ban a Ubisoft megalkotta a tökéletes kamu promóciós videót a South Park: The Fractured But Whole kapcsán, amiben egy olyan hardvert mutatnak be, amivel igazán megtapasztalhatjuk South Park bűzeit. Ez az eszköz lett a Nosulus Rift, amivel tényleg érezhettük a karakterek orrfacsaró szellentéseit. Nos, nagyjából nyolc évvel később eljutottunk oda, hogy valóság lett a viccből, a GameScent ugyanis tényleg egy olyan eszköz, ami mobilhoz, PC-hez vagy konzolhoz csatlakoztatva egy "innovatív mesterséges intelligenciájába" táplálja a videojátékok "illatait", majd valóban ki is bocsátja azokat.
Egészen pontosan a játék hangjaiból dekódolja az eszköz, hogy az adott pillanatban milyen szagokat, illatokat kellene éreznie a valóságban a játékosnak, majd ezeket produkálja is. Kezdésként elsütött puska, robbanás, erdő, vihar, versenyautó és tiszta levegő "illat" érhető el - az utolsó valószínűleg arra szolgál, hogy nullázni tudja az előtte felsoroltakat.
Már azt is tudni lehet, a jövőben milyen szagokra lehet majd számítani, hamarosan érkezik az óceán, a sportaréna és a vér is. A következő években 30-40 új szaggal készülnek az ígéretek szerint.
"Úgy érezzük, hogy hozzáadjuk a hiányzó láncszemet, ha úgy tetszik, a videojátékhoz, ami a szaglás használata"
- fogalmazott Casey Bunce, a GameScent elnöke. Elsősorban az akció- és horrorjátékok vannak a fókuszban, ezért döntöttek a fenti szagok mellett.
A Game Developers Conference-en a Far Cry 6-tal prezentálták, mire is képes a gyakorlatban a GameScent. A helyszíni beszámolók alapján nagyon erős szagokról van szó, többeknek megfájdult tőlük a feje, szóval azért van még mit csiszolni a koncepción.