Lassan három éve annak, hogy a Cyberpunk 2077 csúnyán lebőgött. Az eladási számok rekordokat döntögettek, de nem a játék minősége, hanem a hype példátlan szintje miatt. Amint az első lelkes játékosok elindították az 1.0-s verziót, hamar kiderült, hogy a CD Projekt marketingosztálya jelentősen túlbecsülte a Cyberpunk erényeit.
A játékélmény a közelében nem volt annak, amit a csapat évekig ígérgetett, a teljesítmény pedig annyira katasztrofális volt, hogy csak a legjobb videokártyákkal felszerelt gépek tudtak megbirkózni vele (a cloud szolgáltatókon kívül). A bugokat persze ők sem úszták meg.
Az azóta eltelt éveket a CD Projekt RED azzal töltötte, hogy helyre tegye, amit addig nem sikerült. A zavaros célokat rendbe szedték, kitalálták, hogy hogyan fogják a játékélmény legfontosabb részeit felturbózni, és elkezdtek keményen dolgozni a javításokon és az első kiegészítőn. Ennek (és valószínűleg a kiválóan sikerült Cyberpunk Edgerunner animének) köszönhetően a közönség meglágyult: a korábban záporozó negatív steames értékeléseket pozitív vélemények kezdték felváltani, a szitkozódástól sűrű sárdobálásokat pedig elnyomták a pozitív megjegyzések.
Évekbe telt, de a CD Projektnek végül sikerült a lehetetlen: kiharcolták maguknak a "nagyon pozitív értékelést" Steamen, nem sokkal azelőtt, hogy a játék kiegészítője befutott volna.