Az év első sikerjátékai kisebb produkciók voltak, melyek népszerűsége mostanra megcsappant. Sokan vitatkoznak épp azon, hogy a Helldivers 2 hatalmas visszaesése mennyire katasztrofális, miközben a játékot még mindig egy mutatós, 30 000 fő körüli játékostábor pörgeti minden áldott nap.
Múlt hétvégén a Hinterland stúdió (The Long Dark) elnöke, Raphael van Lierop egy hosszas LinkedIn posztban beszélt egy hasonló témáról. A célkeresztben a Manor Lords volt, ami szerinte tökéletes példája a "korai hozzáférésű játékok veszélyes helyzetének, amikor egy kis csapat játéka találkozik egy éhes közönség valóságával".
Lierop azzal kezdte a mondókáját, hogy a véleménye nem a Manor Lords minőségét vagy a beleölt szenvedély lehetséges hiányát méltatja. Szerinte a probléma az, hogy "nagyon kevés van ebben". Így fogalmazott:
"Egy erős alaprendszerrel indult a játék, de kevés tartalom van hozzá. Egy ennyire játékmenet dominálta címnél szükség van több pályára, játékmódra vagy valamilyen procedurálisan generált változatosságra a frissesség megtartásának érdekében. A Manor Lords ezek közül egyikkel sem rendelkezett. Ha 5-10 órát játszottál vele, akkor ennyi volt."
Lierop szerint a probléma ott van, hogy hiányoznak a nagy tartalmi frissítések. A megjelenést követően földbe állt az egyidejű játékosszám, ami mondjuk eleve nem ritka trend a korai hozzáférésű címek esetében. Ettől függetlenül tartja magát ahhoz a véleményéhez, hogy a Manor Lords kívánságlistás számait és a hype-ot elnézve, mind a kiadónak, mind a fejlesztőnek fel kellett volna készülnie a tartalmi támogatásra.
A Manor Lords kiadójának elnöke, Tim Bender is látta a LinkedIn posztot, és nem fogadta azt nagyon jól. Szerinte Lierop megjegyzései túl kemények voltak, és válaszul Bender sem finomkodott:
"Ez pontosan az a megzavarodott, végtelen növekedési vágy és a 'vonalnak felfelé kell mennie' elvárás, ami annyi problémát okoz a játékiparban."
Bender a válaszában arról beszélt, hogy a sikernek nem kellene egy folyton gyorsuló futógéppé válnia, amin a fejlesztők addig kínozzák magukat, amíg vagy mentálisan vagy fizikálisan össze nem omlanak. Nem mindennek kell egy szolgáltatásalapú pénzgyárnak lennie, ezzel a hozzáállással pedig nehéz nem egyet érteni.
A két alkotó ugyanakkor elbeszéltek egymás mellett. Lierop egy későbbi posztban tisztázta, hogy a korai hozzáférésű címek egészéről beszélt, és a célja az volt, hogy felhívja a fejlesztők figyelmét a formátummal járó nehézségekre. Ezt már Bendernek nem tudta elmagyarázni, mivel ő törölni kezdte Lierop válaszait.