A közelmúltban újra fellángolt a vita a kilencedik konzolgeneráció tagjai körül, miután megjelenése pillanatában sem a Gotham Knights, sem az A Plague Tale: Requiem nem tudta elérni a 60 fps-t, és ennek következtében két, az említett projektekben egyáltalán nem érintett fejlesztő (egyikőjük a Rocksteady, másikuk a Bossa Studios színeiben) az Xbox Series S-t kiáltotta ki bűnbaknak, mondván, hogy a leggyengébb hardverre kell optimalizálniuk és ez a Microsoft makacssága miatt rengeteg nehézséget okoz.
Most abba talán ne menjünk bele, hogy ennél jellemzően jóval szerényebb képességű PC-ken is futnia kell a mai játékoknak, legalábbis a hivatalos gépigényekből kiindulva, maradjunk inkább a konzoloknál, hiszen Tomek Gop, a Flying Wild Hog producere is kizárólag róluk beszélt, miközben néhány mondattal cáfolta kollégái állítását.
Gopot az Evil West kapcsán kérdezgette a XboxDynasty, leginkább arra terelgetve a beszélgetést, hogy miért fut csak 30 fps-sel a vámpíros western lövölde Xbox Series S-en. A válasz nemes egyszerűséggel az volt, hogy mindent megpróbáltak, de semmilyen módszerrel sem tudták elérni, hogy a játék 100 százalékban tartsa a megcélzott 60 fps-t. Így végül megfelezték a képfrissítési rátát, ezzel már nem volt gondja a konzolnak 1080p felbontáson. Ami a nagy testvért illeti, a Series X performance módban 1080p-t tud 60 fps mellett, valamint quality módban 4K-t 30 fps-sel, olyan opció nincs, ahol a felbontás változik dinamikusan.
Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!
A német portál mindezek után feltette a kérdést, hogy tényleg hátráltatja-e fejlesztést a Series S, amire a következő válasz érkezett:
"Dehogy, miért tenné? Senki sem kényszerít arra, hogy egy szintre hozzuk a Series X-es és a Series S-es verziók látványát, ami azt jelenti, hogy fejlesztőként nincsenek behatárolva a lehetőségeink. A Series S egyébként remek termék, sok embert ismerek, akik 'minden egyben' eszközként használják a család szórakozására."