Az Amazon élőszereplős Fallout sorozatának hála most minden Fallout-játék hatalmas népszerűségnek örvend. A Fallout 76 kifejezetten sok figyelmet kapott: a többszereplős kalandozásra fókuszáló címet 2018-ban még mindenki a földbe döngölte - tegyük hozzá, hogy okkal -, de azóta rengeteget fejlődött, és mára már kiérdemelte a "Többnyire pozitív" értékelését Steamen.
Most, hogy ekkora kiújult az érdeklődés iránta, felmerül pár kérdés, amivel a Bethesda annak idején nem akart szembe nézni. A Fallout 76 akkor jelent meg, amikor a platformokon átívelő cross-play, cross-progression összeborulás csak bontogatta a szárnyait. Valamelyest érthető volt, hogy akkoriban a Bethesda még nem foglalkozott ezzel, de mára már elvárássá vált a teljes átjárhatóság
Ezért is szegezték neki a kérdést a Kinda Funny Games podcastnál vendégségben járt Todd Howardnak, hogy várható-e bármilyen, a játékosokra nézve kedvező fejlemény az ügyben.
Howard a következő választ adta:
"Vizsgálgatjuk a lehetőséget, de a Fallout 76 felépítésekor ezt nem vettük figyelembe."
A cross-progression, azaz az elért eredményeink egyik platformról a másikra hurcolása már egy más téma. Úgy tűnik, hogy ez a fontosabb darab a Bethesda számára, de itt sincsenek nagyon jó híreink:
"Annyit elmondhatok, hogy a cross-progression nekünk sokkal fontosabb. Ezt is folyamatosan vizsgálgatjuk, de a Fallout 76 alapjait nézve ez is nagy kihívásnak tűnik. Nem mondok igent vagy nemet a funkcióra: egyelőre csak annyit tudok hozzátenni, hogy vizsgáljuk a lehetőségeket."
Az egyértelmű, hogy mindkét átjárhatósági opció fontos előrelépés lenne egy egészséges méretű közösség fenntartásához. Reméljük, hogy a Bethesda megtalálja majd a modernizáció módját, mert egy többszereplős játék hosszútávú életben tartásához ez kulcsfontosságú lehet.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.