A Mortal Kombat 11 tökéletes példája annak, hogy a mikrotranzakciók puszta említése, az opció jelenléte is milyen indulatokat képes kiváltani, és ha valaki elindítja a lavinát, akkor a dühcunami megállíthatatlanná válik. Remekül prezentálják ezt a játékosok százai által osztott 0 pontos értékelések a játék kapcsán. A legtöbb nulla pontot adó játékos szerint ugyanis a Mortal Kombat 11-ben elviselhetetlenül sok a mikrotranzakció.
Mindenekelőtt szeretném tisztázni, hogy valójában mi a helyzet a játékbéli mikrotranzakciókkal, ezt pedig az alábbi kép tökéletesen bemutatja. Időről időre öt kinézet/felszerelés/kivégzés váltja egymást a játékbéli store-ban, ezeket vehetjük meg a valódi pénzért is vásárolható kristályokból. A kristályokat egyébként szintlépések után, valamint bizonyos tornyok teljesítésével, és a heti összesítésben elért jó helyezésekkel is megszerezhetjük.
Loot, tehát különböző kinézetek, menő felszerelések a világon mindenhonnan esnek, tornyok végigjátszásával, a sztori során és persze a kriptában lévő ládák bontogatásával is kaphatunk belőlük. Ezek mind kozmetikai dolgok, a játékmeneten nem változtatnak. Léteznek kiegészítők, amiket be lehet pattintani a felszerelésekbe. Ezek viszont nem vehetőek meg kristályért a store-ban, a fejlesztők pedig ismét leszögezték, hogy ez a rendszer nem is változik:
csak és kizárólag skineket, Brutalityket, geareket, és Easy Fatality tokeneket lehet megvenni a kristályokból, semmiféle valódi előnyt biztosító cuccot sem kínálnak értük, illetve sosem jönnek store-exkluzív dolgok, tehát mindent meg lehet szerezni majd magában a játékban is.
A problémás rész az, hogy hogyan is kell megszerezni ezeket. A kripta sima ládái ugyanis random loottal vannak megtömve, ennek pedig nagyon sokan nem örültek (köztük én sem). A legmenőbb ládák persze most is konkrét kincseket tartalmaznak, ezek megtalálásához már van egy csomó útmutató a neten. Karakterenként soktucat skinről és gearről beszélünk, így igazából szerintem cseppet sem meglepő ez a döntés, bármennyire is zavaró lehet, ha nem jön sosem az áhított skin. A sima ládikók véletlenszerű lootja miatt viszont nagy az elégedetlenség (van aki már ki is számolta, hogy a sok száz skint összesen 6440 dollárért lehetne megvenni, ha mindet sorban egymás után kínálná fel a store, ami nyilván bicskanyitogató összegnek tűnik, de nincs semmi kényszerítő erő, hogy ezekre tényleg költsünk), illetve az élő tornyok miatt is sokan morcosak.
A tornyok esetében az a gond, hogy nem elég nagy a nehézségi görbe íve, sokak esélytelennek érezték magukat itt. Ennek megoldására már konkrét tervekkel álltak elő a fejlesztők: csökkenteni fogják a toronybéli ellenfelek életerejét (bizony esetekben most ez a játékos HP-jának tízszerese is lehet), átalakítják azokat a módosítókat, amelyek például rakétákat vagy más rondaságokat lődöznek ránk (ezek mostantól ritkábban lőnek, illetve blokkolhatóak lesznek). Továbbra is meg szeretnék tartani azt az alapvetést, hogy a tornyok komoly kihívásnak számítsanak, de úgy akarják gyúrni a dolgokat, hogy azért ne tűnjön a leküzdendő akadály lehetetlennek.
Mindennek fejében pedig megígérték, hogy minden egyes játékos kapni fog a közeljövőben egy ajándékcsomagot, ami egészen pontosan 500 000 coint, 1000 soult, és 1000 krystalt tartalmaz - ennyi kristályért egyébként két skint lehet megvásárolni a store-ban. A fenti vélt és valóban meglévő problémák mellett viszont továbbra se felejtsük el, hogy ez egy verekedős játéka, ami istenigazából nem attól lesz jó vagy rossz, hogy véletlenszerűen vagy célzatosan kaparintjuk meg a virtuális babázáshoz szükséges gúnyákat.