Miután az elmúlt néhány évben a kis kézi konzolomon vadásztam, eszembe sem jutott, hogy PC-n jobb lenne Monter Hunter-ezni. Aztán jött a Capcom a Worlddel, és megmutatta, hogy mivé válhat az egyik kedvenc sorozatom egy erősebb hardverrel a háta mögött. Az elmúlt fél évet azzal töltöttem, hogy toporogva vártam a PC-s portot, amely aztán nem is okozott csalódást.
Suhannak a képkockák
A japán RPG-k bármely alfajáról is beszéljünk, alapvetően problémásan költöznek PC-re. Ha a teljesítménnyel nincs gond, akkor az irányítás bicsaklik meg. Múltbéli tapasztalataim hatására tágra nyílt animeszemekkel néztem, amikor elindítottam a Worldöt, és kiderült, hogy a világon semmi baja sincs kissé korosodó, középkategóriás gépemmel. A játék tükörsimán futott, és bár nem sokkal szebb, mint PlayStation 4-en, de jelentősen gyorsabban pörögnek a képkockák. Mivel PC-n alapvetően nincs fps-zár, nyugodtan vadászhatunk másodpercenkénti 60 vagy akár annál magasabb képfrissítési ráta mellett is, ami sokkal simább és élvezetesebb harcokat eredményez. Amikor egy százkilós kardot kell egy toronymagas szörnyre szegezni, akkor minden pillanat számít, és hála a PC-s teljesítménynek, már tényleg csak a mi hibánk lesz, ha elvétjük a gyilkos csapást. Ehhez egyébként hozzátartozik, hogy a látvány részletességét számtalan kisebb-nagyobb hatású beállítással lehet szabályozni, így tényleg mindenki a gépéhez igazíthatja a grafikát.
A vezérléssel sincs komolyabb probléma, köszönhetően annak, hogy a Monster Hunter: World minden egyes irányítási elemét testre szabhatjuk. Az összes menü és gyorsgomb átvariálható, így annak sem kell szenvednie a gyárilag beállított megoldásokkal, aki ragaszkodik a billentyűzet+egér felálláshoz. Annyit érdemes megjegyezni, hogy az egérmozgás egy kicsit esetlennek érződik: gyakorlatilag olyan, mintha egy joystickkel kezelnénk a kamerát. Emiatt jót tenne a játéknak egy nyers, finomításmentes egérbeviteli opció; reméljük ezt egy későbbi frissítésben megkapjuk majd. Ettől függetlenül minden úgy működik, ahogy azt egy PC-s játéktól elvárnánk. Minden menüt és felületet irányíthatunk egérrel, és a csapkodás is pont úgy megy a bal gomb nyomkodásával, ahogy azt bármelyik PC-s akció-RPG-ben megszoktuk. Ha nem tudnánk, hogy egy portról van szó, akkor fel se tűnne, hogy az elmúlt félévet konzolokon töltötte.
Tökéletes vadászélmény
Ami eddig jó volt a Monster Hunter: Worldben, az továbbra is kifogástalan. Egy gigantikus világban kalandozhatunk, ahol számtalan küldetés vár ránk. Gyakorlatilag arról szól a móka, hogy kiválasztjuk a tizennégy fegyvertípus valamelyikét, azzal kimegyünk a központi városból, megkeressük célpontunkat, levágjuk, és hazamegyünk. A megszerezett nyersanyagokból aztán jobb felszerelést rakunk össze, hogy nagyobb szörnyeket ölhessünk meg, és még kiválóbb cuccokkal szerelkezhessünk fel. Ez a játékmenet első hallásra unalmasnak tűnhet, de abban a pillanatban eloszlik minden kételyed, amint kilépsz a városkapun. Minden pálya hatalmas, színes, és izgalmas. A szörnyeket megkeresni és a nyomokat követni mindössze a felét jelenti az élménynek, amire rásegít a részletesen kiépített és emlékezetes játékvilág. Ehhez társul még az elképesztően mély és izgalmas harcrendszer, a felfoghatatlan mennyiségű tartalom, és a végtelenül szórakoztató online coop opció.
A tartalmak tekintetében egyébként kissé le van maradva a PC-s változat, de a Capcom megígérte, hogy sietősen pótolják a hiányosságokat. Ha ez tényleg megtörténik, akkor valóban PC-n lesz a legjobb szörnyekre vadászni. Annak, aki a tökéletes Monster Hunter élményt keresi, érdemes megfontolnia az átállást.