Pár évvel ezelőtt egy nagyobb nosztalgiahullám söpört végig a játékiparon. Azóta sorra jönnek a klasszikusokból készült remasterek, remake-ek, és ha valamiért egyik sem felelne meg az aktuális játéktrendek követelményeinek, akkor jöhet a reboot nevű varázslat. A Monkey King persze a fenti kategóriák egyikébe sem tartozik, viszont olyan érzést kelt, mintha mégis így lenne. Ez bizony múltidézés a javából, de kétséges, hogy bárki örömére szolgál.
Az expozíció isteni hőse
A Monkey King: Hero is Back egy 2015-ös, kínai animációs film videojátékos feldolgozása, ami egyébként a Nyugati utazás című, méltán híres történet adaptációja. A sztori főhőse Sun Wukong, a majomkirály, aki felbőszítette az isteneket, jutalma pedig ötszáz év rabság lett egy jégtömbben. Egy szerencsés találkozónak köszönhetően hősünk aztán kiszabadul egy pecséttel a karján, amely meggátolja abban, hogy használja mágiáját. Wukongnak bizonyítania kell szívének jóságát ahhoz, hogy visszanyerhesse korábbi erejét. A játék története itt kezdődik, és miután végignéztünk egy tízperces oktatóanyagot Wukong történetéről, a további negyedórát is átvezetők és lassú párbeszédek kereszttüzében töltjük. Mire a játék megengedi, hogy megüssünk valamit, addigra már az ember csak egyet szeretne: megnyomni a kilépéshez vezető gombot. Mindenesetre vár ránk a világ megmentése, és a legközépszerűbb akciójáték, amit a 2010-es évek óta letölthettünk egy konzolra. A játékipar sokat lépett előre az elmúlt években, de a HexaDrive-nak erről nem szólt senki.
A legrosszabb múltidézés
Játékmenet tekintetében a Monkey King a legunalmasabb filmadaptációkat idézi, amelyek csak azért léteztek, hogy a moziból kisétáló kölöknek legyen min pörögnie otthon a PS2 előtt is. Ugyanakkor attól félek, hogy ez a játék még 2006-ban sem állt volna meg a lábán: az akció lassú és súlytalan, a sztori a legfurább helyeken állítja meg a játékot percekre, a világ üres és lineáris pályákból áll, és mindent töltőképernyők vagy átvezető animációk szakítanak meg. Wukong idővel felold néhány varázslatot, amelyek többé-kevésbé feldobják a csatákat, de az ellenfelek olyan szinten bugyuták és egysíkúak, hogy az erős ütést szállító háromszög nyomogatásával végig lehet játszani az egészet. Az egyetlen vállalható része az élménynek a látványvilág, ez minimálisan hozza az elvárható szintet, de az is messze van az emlékezetestől. Nagyjából az első óra megmutatja, mire számíthatsz a maradék nyolctól. A Monkey King: Hero is Back lesz az a játék, amely a kasszák melletti akciós kosárban fogja várni a kíváncsi vásárlókat. És bizony addig fogja várni, amíg már csak ő marad az egyetlen opció.