Molyneux úrtól már megszoktuk, hogy sok valóban okos gondolata mellett bizony butaságokat is szokott mondani, és azt is jól tudjuk, hogy gyököt kell vonni az ígéreteiből, mert sokszor a saját vágyait is tényként adja elő. Amit viszont Kinect-ügyben művel, az már tényleg nevetséges. Peter barátunk régóta nagy támogatója a mozgáskontrollernek - a Microsoft Games Studios Europe kreatív igazgatójaként ez persze nem meglepő - és többször jelezte már, hogy a Kinect szerves részét fogja képezni a Fable 3-nak.
Hiába azonban a sok színes ígéret, az Engadget Show után egy interjúban bejelentette a biztos tényt, miszerint az októberi piaci bevezetéskor semmiféle Kinect-támogatás, vagy arra épülő lehetőség nem lesz a játékban. A későbbiek során azért elképzelhető, hogy egy patch majd megnyitja az utat a mozgáskontroller előtt, de ilyen formában nyilván nem lehet már a játékélmény meghatározó elemévé tenni.
Pedig milyen szép lett volna. Nézzünk néhány szemelvényt Molyneux korábban tett kinyilatkoztatásaiból! "Teljesen más, mint a korábban létező vezérlők, hiszen egyetlen gomb sincs rajta. Ez egyszerre jelenti az erősségét és a benne rejlő hatalmas kihívást. Egy olyan játék esetében, mint a Fable, számtalan dolgot lehet a Natal-lal csinálni."
"Az lenne a cél, hogy a játékos úgy érezze, részévé válik a játék világának. Nem szeretném, ha ebből ki kellene zökkenni, és holmi minijátékokkal játszadozni [van fejlesztő, aki errefelé menne - a szerk.], amik teljesen idegenek a Fable világától. Azt szeretném, hogy úgy érezzék, a Natal-t szervesen integráltuk a "világba", vagy ha úgy tetszik, kiterjesztjük vele a világot. Nagyon fontos viszont, hogy csak akkor szabad beépíteni egy játékba, ha konkrét célja van, ha nyújtani tud valamit, és tényleg szükségünk van rá."
Úgy tűnik, valami közbejött...