Hidetaka Miyazaki nemrég több interjút is adott a hamarosan érkező Elden Ring kapcsán, beszélt például arról, hogy könnyebb lett a játék, mint a korábbi Souls-címek, illetve arról is, hogy most sem ússzuk meg a mérgező mocsarakat. A Game Informernek pedig arról is beszélt, hogy George R.R. Martint valószínűleg "sokkolná" az, amit végül egyes karkatereivel műveltek.
Martin ugyebár íróként közreműködött az Elden Ringben, de nem klasszikus értelemben vett történetírói feladatokat látott el, csupán a játék hátterének megalkotásában segített, leginkább karaktervázlatokat rakott össze.
A jelek szerint azonban ezek a karakterek végső formájukban nagyban eltérnek majd attól, amit George R.R. Martin megálmodott. Egészen pontosan az a helyzet, hogy Martin elképzelte, hogyan nézett ki az Elden Ring világa a kataklizmikus "Shattering" esemény előtt, Miyazaki pedig az ezt követő történések elmesélése során vette át tőle a stafétát.
Miyazaki így fogalmazott:
"Amikor Martin megírta ezeket a karaktereket és megalkotta az eredettörténetüket, a Elden Ring világának mitológiáját hozta létre. Az ebben szereplő a félistenek sokkal közelebb álltak eredeti formájukhoz, közelebb álltak az emberi formájukhoz akkoriban, a Shattering előtt, mielőtt minden elkezdődött."
A Martin által megírt szereplők Miyazaki szerint sokkal emberibbek voltak, ezért is okozna akkora döbbentet az írónak az, ha látná végleges formájukat.
Az Elden Ring PC-re, valamint Xbox One, Xbox Series X/S, PlayStation 4 és PlayStation 5 konzolokra fog megjelenni 2022. február 25-én.