A 2023 őszén megjelent Starfield nem lett az év legjobb játéka, sőt, még a Bethesda valaha volt legjobb alkotása sem. A közösséget megosztotta: vannak, akik kitartanak mellette és nagyon élvezik, mások csalódtak benne, pár óra után otthagyták az űrt, amit nem találtak annyira izgalmasnak, mint remélték, hogy lesz.
A fejlesztőcsapat a valaha volt legnagyobb frissítést harangozta be a játékhoz, amivel nem biztos, hogy hazudtak, de a nagyság relatív: a leírása alapján egész kicsinek tűnik, de semmiképp nem akkorának, amekkorára a Starfieldnek szüksége lenne. Robert O'Neill (VaultOfDaedalus) közösségi menedzser ennek nyomán, válaszolva a játékosok felvetésére, magyarázatot adott arra, miért sikeresebbek a hibák kijavításában a modderek, mint maguk az alkotók.
"A hivatalos javításoknak és tartalmaknak hosszas jóváhagyási és lokalizálási folyamatokon kell átmenniük, különösen a konzolok esetében (ezért csak a Steam-felhasználóknak érhető el a béta változat). Aztán ott van az a tény, hogy emiatt a javításokat jobb nagy adagokban kiadni ahelyett, hogy közzétennénk, amint elkészülnek. Ezzel a jobb tesztelés is garantálható, miután már összeállt a kód."
A modderek nyilván nincsenek az Xbox, a PlayStation vagy a Steam rendszeréhez kötve, ők azt és akkor adnak ki, amikor szeretnének.
A Bethesda játékainál hagyomány, hogy a közösség segít kijavítani a hibákat, így az egyik legnagyobb rajongói javítócsomag, a Starfield Community Patch megjelenése sem volt váratlan. Aki PC-n játszik, és valamilyen hiba hátráltatja, ezt próbálja meg telepíteni.