A tavalyi évben észak amerikában az egyik legjobb eladási adatokat produkáló játék a Cars volt, mely az azonos című Pixar animációs film alapján készült. 2,6 millió eladott példánnyal a második helyen ért célba, nemsokkal a Madden NFL 07 mögött kullogva. Evvel szemben áll az Electronic Arts szárnyai alatt megjelent Superman Returns, mely csiszolására a film megjelenését követő 5 hónap sem volt elég, és csúnyán elhasalt a boltok polcain. Idén is érkezik illetve már érkezett több blockbuster film, és természetesen melléjük a kötelező adaptációk is. A Pirates of the Caribbean és a Spiderman 3 már megjelent, de érkezik még a Shrek the Third, a Harry Potter and the Order of the Phoenix, majd a Transformers játék is. Meglátjuk, hogy vajon folytatódik-e a pocsék minőségű játékok sorozatgyártása, vagy végre összekapják magukat a kiadók, és megpróbálnak végre élvezetes, bug-mentes filmadaptációkat gyártani.
Minek kellenek a filmadaptációs játékok?
Ugyan miért erőltetik a kiadók a különböző sikergyanús filmek játékadaptációit? A fejlesztőknek kín és szenvedés az ilyen termékek elkészítése, hisz relatíve rövid idő alatt kell egy működőképes játékot összehozni, ráadásul kreativitásuknak határt szabnak a filmek történetei. De akkor vajon mégis, mi készteti a kiadókat arra, hogy az ilyen adaptációkat megjelentessék?