A sorozat korábbi epizódjainak teszjeit itt találod:
Habár valaminek a végéhez értünk, az Order Up! egy új kezdet és egyben önálló történet is, de sajnos annak is csak középszerű. Túl vagyok már néhány játékteszten, de a Minecraft: Story Mode egyes fejezetei egyértelműen azok közé a játékok közé tartoznak, amelyekre a legnehezebben adtam pontot. A történet gyermeteg, a játékmenetet már több tucatszor láttuk, és a karakterek sem tartoznak a Telltale legjobbjai közé. Ez sajnos most sincs másként; egy szürke massza az egész, de talán pont ezért nehéz eldönteni, hogy a világosabb vagy a sötétebb árnyalatok közé soroljuk-e.
Ez már egy másik évad
Az eredetileg öt részesre tervezett sorozatot ennek kellene lezárnia, de mivel a történet már korábban elfogyott, a Telltale-nek elő kellett húznia valami meglepetést a kalapból. A csapat úgy döntött, hogy bevezetnek egy korábban sosem látott pénzügyi modellt, és kiadnak egy három játékból álló kiegészítőt. Azt mégse lehetett mondani, hogy "Bocs, srácok, elszúrtuk, csak négy rész lesz az első évad", így most kiegészítőnek álcázva kapunk egy három plusz egy részes másodikat is. Az Order Up! kötődik egy kicsit az előző négy epizódhoz, felvezeti a következő hármat (amelyek egyébként nem egymásra épülnek, hanem önállóan is megállják a helyüket), közben pedig van eleje, közepe és vége, így ha az ember valamilyen perverz indíttatásból ezzel csatlakozik be a történetbe, akkor is érteni fogja az alaphelyzetet. Bár az izgalom nyilvánvalóan fokozódik, hiányzik a nagy finálé, amit az ötödik résztől várna az ember (ezt ugye már ellőtték legutóbb), és az embernek kicsit olyan érzése van, hogy az egész játék egy helyben topog.
A nagy csapat
A történet szerint immár Jesse, Petra és a többiek alkotják az Order of the Stone-t, kalandozásaik során pedig rengeteg kincset begyűjtöttek. Ők az univerzum legnagyobb hősei, akikért mindenki rajong. Legújabb útjuk során egy rejtélyes ereklyére bukkannak, amivel Ivornak köszönhetően megnyitnak egy portált, és elutaznak egy ismeretlen világba, ahol az emberek szigorú szabályok szerint élnek, így például csak az uralkodó engedélyével építhetnek vagy craftolhatnak. Hőseink persze azonnal az események sűrűjében találják magukat, és saját maguk mellett megpróbálják megmenteni a különös várost is.
A Telltale játékait azért imádtuk korábban, mert egy egész évadon át, epizódról epizódra építették fel a cselekményt, folyamatosan fokozták a feszültséget, mígnem eljutottunk a katarzisig. A csapat ezúttal megpróbálja teljesen függetleníteni az egyes kalandokat egymástól, és ha nem tudnak ennél izgalmasabb szálakat összehozni a jövőben, akkor nagy bajban lesznek. A sztori egyszerűen sótlan, az akció lapos, és két közepes fejtörőn kívül nincs semmi, ami az elménket megtornáztatná. Egyetlen döntésnek van igazi következménye a cselekmény szempontjából, és amikor végre eljutunk oda, hogy letehetnénk voksunkat valaki mellett, választhatjuk a konfrontációkerülő pipogyák által kitaposott utat (ez mondjuk nekem legalább könnyen megy), és mondhatjuk azt, hogy "Mindkettőtöknek igaza van".