A Blizzard a World of Warcraft: Wrath of the Lich King Classic bejelentésekor hozott egy sokat vitatott döntést: nem fogja beépíteni az automatikus csapatkeresőt, hanem egy manuális rendszerrel kívánja helyettesíteni azt. Ez már önmagában sokakat elfordított a northrendi kalandtól, de a valódi problémát a csapatösszeállító eszköz jelentette. Amint elindult a béta, már mindenki látta, hogy az bizony egy romhalmaz.
A többszöri visszajelzések ellenére sem változtatott rajta semmit a Blizzard, és a tegnap Európában is befutott WotLK frissítéssel beépítette a csapatkeresőt az éles verzióba is. Kiderült, hogy nem csak a kényelmetlen felület a probléma: az eszköz ugyanis ténylegesen használhatatlan sokak számára.
A /r/ClassicWoW subredditen sorban érkeznek a jelentések, hogy ha akarják, ha nem, a Tank szerepkörbe osztja be őket a kereső, a tényleges tankok csapatait pedig raidekké konvertálja a rendszer, ami teljesen tönkreteszi a UI-t a játékosok számára. Az egész katasztrofális úgy, ahogy van.
Az sem segít sokat, hogy a fejlesztők szándékosan meghagyták a lehetőséget arra, hogy mindenki maga válassza meg a szerepkörét a csapatokba való jelentkezéskor, mert szerintük ez majd bátorítja a kommunikációt. A társas lehetőségek valóban bővültek, mert így jelenleg rengeteg játékos adhatja (és adja) ki magát gyógyítónak vagy tanknak, hogy szándékosan vesztegethesse mások idejét.
A Classic közössége eddig egy LFG Bulletin Board nevű addont használt, ami a chat üzenetekből kigyűjtötte a játékosokat kereső csoportokat. Sokak szerint az addon ezerszer jobb megoldás volt, mint a Blizzard hivatalos eszköze.
Az egész onnan indult, hogy a fejlesztők igyekeztek megőrizni a közösségi élményt, és ezért mindent meg akartak tenni az automata meccskereső elkerülése érdekékben. Annyiban sikerrel végződött a kísérletük, hogy a közösség most tényleg kommunikál, csak erre a fajta kommunikációra nem biztos, hogy büszkék lehetnek a blizzardos srácok.