A valamikor 2023-ban érkező Hellblade 2 Senua's Saga az egyik legjobban várt játék, hiszen már az előd Senua's Sacrifice is lenyűgözőre sikeredett, az Unreal Engine 5-ben készülő folytatás pedig egyenesen hiperrealisztikusnak ígérkezik a felhők formálódásától egészen a sziklákon felgyülemlett madárürülékig.
Ahogy az első részben, vélhetően itt is nagy szerepe lesz a hangoknak, ezért is kavart kisebb vihart a napokban egy jelentés, mely szerint a fejlesztő Ninja Theory is használja az Altered AI nevű hangszintetizáló algoritmust.
A forradalmi technológia egyszerű felolvasások alapján képes színészi minőségű szinkront generálni. A Ninja Theory nevét olvasva többen aggódni kezdtek, hogy az ultra-valósághűként reklámozott Senua's Sagában robothangokat leszünk kénytelenek hallgatni, a stúdió ezért a Twitteren sietett tisztázni a helyzetet:
"Nem. Az egyértelműség kedvéért, ezt a mesterséges intelligencia technológiát csak a placeholder tartalmakhoz használjuk, hogy segítsen megérteni olyan dolgokat, mint az időzítés és az elhelyezés a fejlesztés korai fázisaiban. Ezután valódi színészekkel dolgozunk együtt, akiknek az alakítása a történeteink életre keltésének középpontjában áll."
- írták a srácok a Twitteren. Ami a színészi munkára való koncentrálást illeti, egy videón már tavaly láthattuk, hogy a főszereplőt alakító Melina Juergens milyen komoly erőfeszítéseket tesz a hiteles alakítás érdekében, így nincs okunk kételkedni a Ninja Theory szavaiban.
A játékipari szinkronszínészek részéről ugyanakkor abszolút jogos kérdés lehet, hogy az Altered AI és a hozzá hasonló technológiák vajon elveszik-e a munkájukat. Ha tippelnünk kell, a Hellblade-szériához hasonló nagy produkciók valószínűleg már csak presztízsből is maradni fognak az "organikus megoldásnál", a kisebb költségvetésű címek készítőit viszont akár meg is győzheti a technológia, ha elég olcsón adják, és persze ha tényleg jobb teljesítményt is nyújt, mint szegény megboldogult Microsoft Sam.