Mi sem mutatja a Might & Magic név erősségét, és azon belül természetesen a Heroes sorozatét, hogy a rajongók még mindig rendkívüli reményekkel várják a hetedik rész megjelenését, annak ellenére, hogy a Ubisoft a legutóbbi két alkalommal hatalmas kapufát rúgott. A hatodik rész sajnos olyannyira nem sikerült, hogy a dolog vége a játékot jegyző magyar Black Hole csődje lett, ahogy a legendás harmadik rész HD kiadása is hagyott maga után kívánnivalót.
Ez persze nem azt jelenti, hogy a német Limbicnek ne lenne meg minden esélye, hogy egy kiváló Heroes-zal álljon ki a nagyközönség elé, bár ennek érdekében nem úgy tűnik, hogy rengeteget kockáztatnának. Hasonlóan az eddigi részekhez, a térképeken csatangolva ha éppen nem csatázunk, fejlesztjük a városunkat, vagy veszünk új egységeket, rengeteg nyersanyagot, valamilyen más bónuszt, egységeket, vagy felszerelési tárgyakat találhatunk, amiket persze általában valamilyen ellenfél őriz.
Szintén a jó öreg Heroes-hagyományokat követve, a különböző karakterekkel való találkozásaink nem csak a harcról szólnak majd, olykor vásárolhatunk is valamit, sőt, néhány egységet akár meg is vesztegethetünk, hogy csatlakozzon a seregünkhöz. A kampány sztorija során több frakció hőseit is irányíthatjuk majd. A sajtónak eddig bemutatott pályákon például a Stronghold frakcióhoz tartozó ork, Imani szerepében próbál a játékos új szövetségeseket, például hárpiákat és kentaurokat megnyerni, hogy segítsenek neki és bátyjának a közelgő csatában.
Ha teljesen biztosak vagyunk a győzelmünkben, a csatákat akár automatikusan is lejátszathatjuk, ezzel időt spórolva, de ez nem feltétlenül az optimális megoldás. Ahogy azt a Heroes-veteránok sejthetik, minden a harctéren lévő karakter egy egységet szimbolizál, és minden egyes elszenvedett ütéssel csökken az adott csapat létszáma. Ezt megelőzhetjük, ha kihasználjuk a csaták új elemeit, mint a fedezékek, vagy az ellenfeleink oldalba vagy hátbatámadásából származó bónuszok.
Az egységeink három különböző szintre lesznek felosztva (core, elite, champion), és mindegyiket fejleszthetjük is egyszer, így az erősebb variánsok a játék későbbi szakaszában is relevánsak lesznek. Ezt kiegészítik az úgynevezett Warfare egységek, ide különböző kiegészítő típusok tartoznak, mint az ostromgépek, vagy a gyógyító sátrak. Az eddig ismert hat frakció (Heaven, Stronghold, Academy, Sylvan, Dungeon, Necropolis) mind régi ismerős a sorozatból, így nagy meglepetések nem érhetnek minket az egységek felhozatalában.
A csapatainkhoz hasonlóan a hőseink erősségei és gyengéi is nagyban függnek majd attól, melyik frakcióval játszunk éppen, de persze legalább ilyen fontos döntés, hogy a hat karakterosztályból melyiket választjuk. Ezek közül három az inkább a harcra koncentráló Might, míg a másik három a varázslatokkal operáló Magic kategóriába tartozik, de a körkörösen kialakított skillfán sem mindegy, melyik irányba indulunk el a fejlesztéseinkkel.
Úgy tűnik tehát, hogy a Limbic és a Ubisoft nem kockáztat, és nem akarja megújítani a műfajt, inkább csak a jól működő formula egy modern, letisztult változatára számíthatunk idén.
Ti várjátok már az új Heroes-t?