„A játékosokkal játszanak, mint egy k*rva zongorán, amikor felbukkan a kiírás, hogy LEÁRAZÁS!” – olvashattuk Harris legutóbbi blog posztjában. „Ez egy nagy pszichológiai trükk, amit arra használnak, hogy kiszipolyozzák a játékosok pénzét, és ez rossz, és ha tudunk (valószínűleg nem tudunk) tennünk kell ellene.”
Harris, az egyemberes Positech Games tulajdonosa szerint a kiárusítások nem tesznek jót a megjelenéseknek. A játékosok kivárnak, tudják, hogy előbb-utóbb úgy is az olcsó kosárban fogja végezni az adott cím, ami kifejezetten problémás a multiplayer játékok esetén. Emiatt lassan folyik be a pénz a fejlesztőkhöz, akik így nem tudják finanszírozni a tartalmakat, és a javításokat. Harris szerint emiatt az állapot miatt a vásárlók kevesebb időt fordítanak arra, hogy kiderítsék, az adott játék megéri-e egyáltalán az árát. Ráadásul mivel a sok vásárlás miatt rengeteg címet felhalmoznak, sokat be sem fejeznek (már ha egyáltalán elkezdik).
Az akciók elértéktelenítik a játékokat, és minden hatalmat az olyan rendszerek kezébe adnak, mint a Steam, vagy a Gog. „Nem hiszem, hogy ez ellen bármit tehetünk. A leárazások működnek. A kiárusítások működnek” – tette hozzá Harris. „Megértem, hogy a többféle árazás miatt több játékoshoz jutnak el a címek. Értem, hogy a kiárusítás gazdaságilag hatásos módszer a bevétel maximalizálásához. A baj az, hogy ezzel forrásokat vesznek el az adott terméktől. Már nem termékeket adunk el, hanem akciókat. Az endorfinlöket attól keletkezik, hogy lecsaptunk egy jó ajánlatra, és nem attól, hogy ténylegesen szeretnénk megvenni egy játékot, és átélhertjük azt az élményt, amikor elkezdünk vele játszani. Ez rossz.”
Ti mit gondoltok erről?