A válasz igen egyszerű, legalábbis a kiadó szemszögéből: "Fontos, hogy a terméket még szélesebb rétegek számára tegyük elérhetővé. A Mass Effect egy összetett játék, szerteágazó történettel, választási lehetőségekkel és ez a nem hard core játékosokat, akik évente csupán 2-3 játékot vesznek meg, elriaszthatja. A Mass Effect célcsoportját úgy szeretnénk bővíteni, hogy ne kelljen a sztorit és az összetettséget leegyszerűsíteni, ez pedig csak úgy megy, ha bedobunk egy olyan technológiát, ami az alkalmi játékosok érdeklődését is felcsigázza. Erre pedig a Kinect adta lehetőségek kiválóan megfelelnek." - mondja Frank Gibeau, az EA Games főnöke.
A Kinect által nyújtott mozgásérzékeléssel és hangfelismeréssel a párbeszédek kezelése, és harc közben társaink irányítása is sokkal élvezetesebb lesz, és ezáltal jobban lehet koncentrálni a történésekre. Gibeau szerint a core játékosoknak tetszik a változtatás, mert még ütőképesebbé válnak, az újak pedig könnyebben tudják felvenni a ritmust.
"Napjainkban nagyon sokba kerül a fejlesztés és már nem elég, ha egymillió példányban tudunk eladni valamit, mert sokszor egymillió kell ahhoz, hogy visszahozza a fejlesztés költségeit és lehetőséget adjon új projektek elindítására. Meggyőződésem, hogy egy összetett, de mégis sikeres játékot könnyedén tönkre tehetünk azzal, ha egyszerűsítjük és populárisabb termékké tesszük. A Mass Effect 3 esetében nem szeretnénk elkövetni ezt a hibát, de nyitnunk kell a szélesebb rétegek felé, ami a Kinect segítségével megoldható."