Cliff Harris játékprogramozó, akinek olyan játékok megalkotása fűződik a nevéhez, mint a Rock Legend vagy a Democracy, egy újfajta módszerrel próbál fellépni a kalózkodás ellen. Mindenféle negatív következmény nélkül magukat a „kalózokat" kérte meg, hogy mondják el, hogy miért warezolnak a legális megvásárlás helyett.

„Nem tudom, hogy az emberek miért warezolják a játékaimat. Olvastam warez fórumokat és más médiumokat, hogy képet kapjak a helyzetről, de igazából nem ez érdekel. Én csak szeretném fejleszteni az üzletem, hogy ne haljak éhen, és hülye lennék ölbetett kezekkel nézni, ahogy az emberek szétwarezolják a játékaimat" -nyilatkozta.

Ez egy egészen egyedi megközelítése a problémának, hogy inkább megkérdezzük a „kalózokat" ahelyett, hogy vadásznánk rájuk. Íme tehát a TOP 6 válasz arra hogy, „miért?".
-az információ szabad, a legtöbbjüket nem érdeklik a szerzői jogok
-túl drága a játék
-a játékok minősége nem egyforma, van ami nem éri meg a pénzét
-a túlzott másolásvédelem bosszantja a felhasználót, ezért inkább tört verziót keres
-lusta a boltba elmenni
-a kalózkodással nem lőhet bakot, hisz nem fizetett semmit; ha nem tetszik, hát letörli
