Hirdetés

Miért bukott el a This War of Mine fejlesztőinek legambiciózusabb játéka, a Project 8?

|

Végre kiderült pár dolog a törölt Project 8-ról.

Hirdetés

A 11 bit studios neve egyet jelent a sötét, morálisan megterhelő stratégiai játékokkal, mint a This War of Mine vagy a Frostpunk. A lengyel stúdió azonban évekkel ezelőtt úgy döntött, kipróbál valami egészen mást. A Project 8 névre keresztelt játék 2018 óta készült, és közel 10 millió fontba került, mire tavaly decemberben végleg törölték a fejlesztést. Most végre kiderült, pontosan mi is volt ez a kockázatos projekt, és miért lett belőle hatalmas bukás.

A Project 8 egy külső nézetes akció-kalandjátéknak készült, élénk, fantáziadús világban, ami hatalmas váltást jelentett volna a stúdió eddigi sötét, nyomasztó világaihoz képest. A játékos egy titokzatos, mágikus kötéssel rendelkező főhőst irányított volna, aki az öt gyász-szakaszon - tagadás, düh, alkudozás, depresszió, elfogadás - keresztül haladva próbálja feldolgozni szerette elvesztését. A játékmenet a lopakodásra, felfedezésre és környezeti fejtörőkre épült, akárcsak a Plague Tale vagy a Rime. A játék világát különös obeliszkek, hatalmas növények és bizarr teremtmények népesítették volna be.

A látvány és az alapkoncepció ambiciózus volt, de hamar kiderült: túl nagy falat ez egy új csapatnak. A stúdió hatalmas növekedésen ment keresztül a Frostpunk sikere után: háromszorosára bővült a létszám, tele voltak pénzzel, lelkesedéssel, és azt hitték, bármit meg tudnak csinálni.

"Túl optimisták voltunk"

- ismerte el Przemysław Marszał, a stúdió vezetője. A gyász öt szakaszát játékmechanikává formálni már önmagában is kemény kihívás, de a narrációval, a lopakodás megvalósításával és a játékmenet egyensúlyával is komoly gondok adódtak.

Hirdetés

A legnagyobb probléma azonban az volt, hogy hiába volt egy papíron jól kinéző terv, a megvalósítás döcögött. Csupán a prológust és a tagadás szakaszát sikerült részben elkészíteni, a fejlesztés folyamatosan csúszott, és még legalább két év kellett volna a befejezéshez úgy, hogy már így is közel egy évtizedet ölt bele a stúdió.

Közben a játékpiac is átalakult. A narratív, történetvezérelt, "egyélményes" játékok, mint a Hellblade vagy a Plague Tale, már nem keltenek akkora érdeklődést, mint régen. A stúdió számításai szerint a projekt veszteséges lett volna, ráadásul a teljes cég átszervezésen ment keresztül, miután minden projektje - köztük a The Alters és a Frostpunk 2 - csúszásba került. A döntés elkerülhetetlenné vált: vagy elkaszálják a Project 8-at, vagy további milliókat égetnek el egy lehetséges bukásra.

Végül a játékot hivatalosan is törölték, és 18 fejlesztőt el kellett bocsátani. Ez különösen fájdalmas pont volt a stúdiónak, amely most a tavalyi Frostpunk 2 és az idén érkező The Alters megjelenésével próbál visszatérni a biztosabb vizekre. 

A Project 8 története emlékeztető arra, hogy a kreativitás önmagában nem elég: a játékfejlesztés fájdalmasan nehéz műfaj, ahol a bátor ötletek mellett a kivitelezés, a piac és a megfelelő időzítés is kulcsszerepet játszik.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)