Hirdetés

A Microsoft le akarja rövidíteni a töltési időket a Game Passon

|

A Microsoft szerint a Game Pass szolgáltatás akkor lesz igazán értékes, ha a vásárló azonnal ki tudja próbálni azokat a játékokat, amelyikek megtetszenek. Persze ez majd a következő generáció kérdésköre.

Hirdetés

Sok titkolózást és találgatást követően az idei The Game Awards-on végre lehullott a lepel a Microsoft következő generációs konzoljáról, ami az Xbox One Series X nevet  viseli. Az új gép természetesen minden szempontól előrelépést jelent az elődjéhez képest, viszont a digitális játékok világában nem elég a processzor órajelét felpörgetni, hanem a szolgáltatásoknak is fejlődnie kell, a Microsoft pedig most elárulta, hogy az Xbox Game Pass mögötti infrastruktúra is komoly fejlődésen megy majd keresztül.

Hirdetés

Phil Spencer, a cég Xbox divíziójának vezetője nemrég egy interjúban beszélt arról, hogy míg korábbi generációkban a játékosok csak a polcaikon lévő lemezek közül válogathattak, mikor leültek a TV elé, manapság az Xbox Game Pass és egyéb, hasonló szolgáltatásoknak köszönhetően akár többszáz játék is lehet a virtuális polcainkon.

Szerinte ez egy nagyon jó dolog, de jelenleg a technikai limitációk miatt ez az élmény nem annyira gördülékeny, mint a hagyományos módszer:

"Van egy jó lehetőségünk arra, hogy a játékosok összehozzuk egy csapat nagyon kreatív fejlesztővel, de szeretnénk valahogy megoldani, hogy könnyű legyen kipróbálni egy játékot, ami megtetszik. Jelenleg túl sokat kell várnod, ha megtetszik egy screenshot az Xbox Live-on, nem tudsz azonnal elkezdeni játszani."

Spencer szerint erről egyértelműen a letöltési idők tehetnek, illetve a játékon belül is sokszor várni kell, hogy végre kezünkbe vehessük az irányítást. A cég az Xbox Series X kapcsán már beszélt arról, hogy a töltési időket hogyan szeretné lerövidíteni, viszont az interjúból kiderült, hogy Spencer szerint az is fontos objektíva a számukra, hogy az Xbox Game Passről letöltött játékok is gyorsabban legyenek elérhetőek.

Figyelembe véve ezt a törekvést, illetve azt, hogy mostanában mennyi cég kísérletezik különféle streaming szolgáltatásokkal, nagyon úgy tűnik, hogy az elkövetkező pár évben a várakozás megszüntetése lesz a meghatározó irány a játékiparban, persze kérdéses, hogy a felemás Google Stadia után mennyien hisznek még ebben, vagy mi lehet majd a hatékonyabb megoldás.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)