Közeledünk a jelenlegi konzolgeneráció végéhez, ilyenkor pedig az ember akaratlanul elkezd visszagondolni a korábbi generációk erényeire és mellényúlásaira. Az Xbox One-nak sajnos bőven kijutott az utóbbiból, hiszen a konzol bemutatkozása legendásan megosztó volt a játékosok körében, ezt pedig most maga Phil Spencer, az Xbox részleg vezetője is elismerte.
Bizonyára sokan emlékeztek, hogy amikor a Microsoft először lerántotta a leplet az Xbox One-ról, akkor nem is annyira játékkonzolként, hanem inkább multimédiás központként próbálták pozícionálni a piacon: egy olyan gépet képzeltek el, amit játék mellett tévézésre és streamelésre használnak majd az emberek. Ez alapvetően szép gondolat lenne, de annyira túlsúlyba került ez az aspektus, hogy a játékok erősen háttérbe szorultak. Kicsit sarkítva így kell ezt elképzelni:
A közönség nem igazán értette, hogy ez a konzol akkor végülis kinek szól. Spencer szerint ez nem csak a játékosok, de az alkalmazottak körében is érezhető hiba volt:
"Az alkalmazottaink úgy érezték, hogy miután ők két évig keményen dolgoztak ezen a terméken, mi szépen kiálltunk egy színpadra és elbaltáztuk az egészet azzal, hogy úgy mutattuk be a konzolt, ahogy az egyáltalán nem méltó az Xbox filozófiájához. A vezetőség hatalmas csalódást okozott a csapatnak, sokan nem értették, hogy mi az üzleti irány."
Nagyon sok balul sikerült termékmegjelenést láttunk már, de olyat már ritkábban, amikor egy cég képes belátni saját hibáit. Ez mindenképpen becsülendő, reméljük a következő generáció bevezetésénél már sokkal örömtelibb pillanatokban lesz majd részünk.