A játékipar egyik legnagyobb idiótasága az exkluzív (mi több, a korlátozott ideig exkluzív) DLC. Szerencsére nem sokan kötöttek erre megállapodást, de jelenleg például a Call of Duty játékok esetében a PS4-tulajok, a The Divisionnél pedig az Xbox One-osok kapják meg hetekkel előbb az extra tartalmakat (amikért mindenki ugyanúgy, kb. ugyanannyit fizet).
A DLC-k világa most változóban van, a Ubisoft például senki elől nem akar elzárni tartalmakat, aki nem akar extra pénzt kiadni. Talán az exkluzív DLC-k is megszűnhetnek, ha lejárnak a jelenleg futó megállapodások - az Xbox részéről legalábbis valószínű, hogy nem lesz több ilyen. Phil Spencer, a divízió fejese a napokban kiemelte, mik azok a dolgok, amik szerinte előre mozdítják a játékipart, és melyek nem. A pozitív oldalon említette az EA Accesst, a Game Preview programot (ezzel azért lehetne vitatkozni), azt, hogy már konzolokon is vannak modok, illetve a PC és az Xbox One összekötését; ezzel szemben viszont úgy érzi, arra költeni a marketingbüdzséből, hogy egy rivális konzol játékosai ne kapjanak meg valamilyen tartalmat, nem egy jó dolog. Hozzátette, hogy ezzel nem a konkurenciának akart odaszúrni, és nem is állította, hogy a Microsoft nem csinált ilyet, de nem tetszik neki a gyakorlat.
A jelek szerint a jövőben sokkal felhasználóbarátabban kezelik a fejlesztők, kiadók a DLC-ket, amit a játékosok azzal hálálnak meg, hogy fizetnek. Így jár mindenki a legjobban.