A sorozat korábbi részeihez hasonlóan természetesen a Gears 5-ben is kiemelt szerepet kap majd a multiplayer mód, viszont az is köztudott, hogy ez ma már jellemzően együtt jár a mikrotranzakciók valamilyen formájával. A játék multiplayer módjának rendezője most egy interjúban mesélt arról, hogy mire számíthatunk majd.
Az egyik legfontosabb dolog, ami a Ryan Clevennel készült interjúból kiderül, hogy a Gears 5-ben egyáltalán nem lesznek lootboxok és míg sokan valószínűleg azt gondolják, hogy a csapat a Battlefront II hibáiból akart tanulni, a rendező szerint egyáltalán nem erről van szó:
"Ezt a döntést még azelőtt hoztuk meg. Próbáltuk megjósolni, hogy mi lehetne egy jobb döntés és végül elsők között vezettük be a kártyacsomagokat a játékunkban. Úgy véltük, hogy kifejezetten elegánsan kezeltük ezt a Gears 4-ben, persze azért így is akadtak, akiknek nem tetszett. Vannak más cégek és játékok, amelyek máshogy csinálták és még ennél is kevésbé tetszett a játékosoknak.
Mi egy kihívás elé akartuk állítani magunkat: tudunk megvásárolható dolgokat biztosítani a játékosoknak úgy, hogy azt valaki meg is akarja venni, de közben ne rontsuk el a játékot a többieknek? Az elejétől fogva ezt a feladatot tűztük ki magunk elé és úgy éreztük, hogy a loot boxok nem passzolnak a Gears 5-höz, így már a botrány előtt is azon tanakodtunk, hogy tudnánk egy lépéssel előrébb járni."
Ugye a játékban az Iron nevű virtuális pénznemmel tudunk majd fizetni (amit más játékokhoz hasonlóan igazi pénzért tudunk venni) és minden tárgy, amit megvásárolunk megszerezhető lesz a játék során is. Jó hallani, hogy a fejlesztők tényleg igyekeztek mindenkinek megfelelni, viszont ugyanakkor elszomorító, hogy ma egy csapatnak már aktívan ki kell hangsúlyoznia, hogy nem fogják lehúzni a játékosokat.
A Gears 5 megjelenése szeptember 10-én fog megjelenni PC-re és Xbox One-ra. Ti mennyire várjátok? Meg tudtok majd barátkozni ezzel a mikrotranzakciós rendszerrel vagy szerintetek még ez is túl sok?