A Microsoft kezében a Massive
A Microsoft felvásárolta a játékokban található hirdetésekre specializálódott, s ebben úttörőnek számító Massive vállalatot. A new yorki székhelyű hirdető céget egyes források szerint 200-400 millió dollár körüli összegért szerezte meg magának a szoftveróriás. Ezzel a lépéssel a Microsoft zöld utat kapott, hogy elérhesse az egyre bővülő online játékos társadalmat. "A hirdetők nagyon sok energiát fektetnek abba, hogy elérjék a 18-34 év közötti férfi társadalmi réteget, mivel egyre kevesebb időt töltenek tévézéssel, s mindeközben folyamatosan növekszik a játékórák száma. A Massive és a Microsoft lehetőséget biztosít a sokkal hatékonyabb hirdetésre, hiszen ez a piac még igen sok kiaknázatlan forrással rendelkezik." - mondta Joanne Bradford, a Microsoft Globális Kereskedelmi és Marketing üzletágának alelnöke. A Massive által kifejlesztett technológia lehetővé teszi, hogy dinamikus hirdetések jelenjenek meg a videojátékokban, hasonlóképp, mint ahogy megjelennek a mozifilmekben vagy tévé műsorokban is a szponzorált termékek és szolgáltatások. A játékok esetében ez történhet például plakátok, poszterek, flakonok segítségével, amelyek mellett a játékos elhalad a virtuális térben való kalandozása közben. A jövőben a technológia az összes Microsoft játékba implementálásra kerül, Xbox 360, Xbox Live, és MSN játékok, illetve szolgáltatások esetében egyaránt. A Massive egyébként korábban számos más játékfejlesztővel is hasonló megállapodást kötött. Ezek sorsa mostantól a Microsoft kezében van.