Az eddigiek alapján hihetetlenül fest a Metro Exodus. Úgy tűnik a fejlesztők nem csak a kinézetre feküdtek rá, hanem olyan mechanikákat is fontosnak tartottak megvalósítani, amelyek még élethűbbé teszik alkotásukat.
Ennek fényében komoly jelentősége lesz a napszaknak. Ahogyan a való világban, úgy az Exodusban is máshogy viselkednek az emberek nappal, mint éjjel. John Bloch, kreatív igazgató ezt a következőképpen magyarázta:
"Ez azt jelenti, hogy a szituációkat különbözőképpen tudod megközelíteni, attól függően milyen napszak van. Nappal, az emberek járőrözhetnek a táboruk körüli területen, ezzel csökkentve a helyszín belsejében található fickók számát. Szóval kicsit egyszerűbb lehet bejutni, hogyha tűzpárbajba keverednél. Vagy, este, ök a tábortűz köré gyűlnek és alszanak, így mindenki egy helyen van, de ilyenkor az éjszaka leple takar."
Ezután Bloch még hozzátette, hogy este a mutánsok száma is megnő. Az idő múlását alvással is be tudjuk majd gyorsítani, így nem kell sokat várni, hogy a virtuális nap is lemenjen, illetve felkeljen.
Aki pedig még az időjárást is számításba veszi, az igazi cserkész lehet. Egy közelgő vihar zaja például elfedheti lépteink zaját, de a fejlesztők szerint rengeteg lehetőségünk lesz a környezetet ilyen formában kihasználni. Egyes elemeket mi is befolyásolhatunk majd, egyesekre pedig várnunk kell vagy egyszerűen csak beléjük futhatunk a játék során.
Jól hangzó ötletek ezek, nektek hogy tetszenek?