Bár Big Boss karaktere kiemelt fontosságú a Metal Gear Solid játékokban, a nemrég megjelent Phantom Painben valamivel kevésbé aktív a történet szempontjából, és például sokkal kevesebbet hallhatjuk beszélni is. Éppen ezért tehtejük meg könnyen, hogy Snake marcona karaktere helyett valaki mást viszünk a missziókra, például egy női főszereplőt.
Sokan mondjuk szívesen játszottak volna Quiettel, ami egy moddal megoldható, viszont az ő karakterét, a bemutatása után többek megrökönyödését kiváltó, túlszexualizált külseje miatt sokan nem szívesen választanák. Viszont a kimentett karakterek fölött átvehetjük az irányítást szinte minden küldetés alatt, női katonát viszont alapvetően elég nehéz szerezni, hiszen csak nagyon ritkán jelennek meg a kimenthető karakterek között. A mellékküldetések során azonban könnyen szerezhetünk egyet, a Prisoner Extraction 02-es misszióban fixen megjelenik egy teljes szinkronnal bíró női karakter, aki Quiettel ellentétben úgy is néz ki, mint egy katona.
A Kojima Productions munkája egyébként elismerést érdemel, ugyanis viszonylag kevesen vállalnak be ennyi plusz munkát csak azért, hogy változatosabb legyen a játszható karaktereik felhozatala (gondoljunk bele, a szinkronhangok mellett a játékbeli felszereléseket is a különböző karaktermodellekhez kellett igazítaniuk). Ráadásul egy olyan, történetközpontú játékban, mint a Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, érthető is lett volna, ha nem akarják elvenni a reflektorfényt a kidolgozott főszereplőjük elől.