Mindenki emlékezhet rá, hogy nagyjából egy éve, a Modern Warfare 2 kiadása környékén mekkora botrányok övezték az Infinity Ward háza táját. Na nem mint ha elsősorban rajtuk múlt volna a dolog, én inkább az Activision telhetetlenségére tippelnék, de mindegy is, ez már a nem túl dicső múlt része. Meg sem próbáltam múltidézés gyanánt korábbi infókat belinkelni ide, hiszen annak idején szinte minden napra jutott 2-3 hír a fejlesztők és a kiadó marakodása kapcsán.
Időközben az Infinity Ward-tól kilépett fejesek megalapították a Respawn Entertainment-et, s ha emlékezetem nem csal, ők még nem konkretizálták, hogy azóta min is ügyködnek, de az már tény, hogy az EA partner-programja vette őket a szárnyai alá. Az Activision-ön belül maradtakból pedig 2009 októberében a család legújabb formációja, a Sledgehammer Games jött létre,ó akik jelenleg is egy Call of Duty FPS-en dolgoznak.
Utóbbi csapatnak menet közben új honlapjuk csinosítgatására is jut ideje, ahol többek között egy kis fényképekkel szemléltetett virtuális stúdiólátogatásra is meginvitálnak bennünket, hogy láthassuk, a San Francisco szívében emelt új épület-komplexumukban milyen szerény és visszafogott körülmények között születik majd meg a 165. Call of Duty epizód.
Az egyik alapító, Glen Schofield (a Dead Space franchise egyik kiagyalója) szokásos, marketing-szöveggel átitatott bemutatkozásától most inkább eltekintenék, van itt kérem szépen minden: családias légkör, tehetséges játék-fejlesztő veteránok tucatjai, őszinte beszéd, csapatmunka a köbön, tökéletességre törekvés, a rajongók szeretete és eltökéltség csupa 90+ értékelésű gammák megalkotására.
A létszám azonban a jelek szerint az egy éves szülinap ellenére sem teljes még, mert a nagyobb külföldi gamer oldalakon úton-útfélen a cég szponzorált hirdetéseibe fut bele az ember, miszerint a legkülönfélébb
munkakörökbe (grafikus, animátor, programozó, teszter stb.) keresnek munkaerőt, általában meghatározott időtartamra és csak az Államokból. A francba, pedig milyen jól hangzik az invitáló felhívás:
"Jelenleg egy Call of Duty FPS játékon dolgozunk. További részletek hamarosan, vagy még annál is előbb, ha sikeresen túlesel az állás-interjúinkon és az alkalmazottunk leszel!"
Ki ne szeretne torkolattüzet és kifröccsenő agyvelőt animálni napi 18 órában?