Miután több mint kétmillió példányban kelt el a 2019 szeptemberében megjelent GreedFall, egy pillanatig sem lehetett kétséges, hogy a fejlesztőcsapatot birtokló Nacon örömmel bólint rá bármilyen kapcsolódó projektre, amivel a Spiders előáll. Ez végül a történet szálait továbbszövő folytatás helyett egy három évvel korábban játszódó kaland lett, dacára az indokolatlan és kissé félrevezető sorszámozásnak.
A fejlesztők ezúttal annyit csavartak a recepten, hogy a technológiailag fejlettebb, a puskaport ismerő és használó gyarmatosítók képviselője helyett Teer Fradee egyik, a természettel harmóniában élő őslakosát alakítjuk, akit fogságba ejtenek és rabszolgaként elhurcolna Gacane kontinensére. Itt kell visszanyernünk szabadságunkat, majd szövetségeseket szereznünk, akiknek a segítségével megakadályozhatjuk a hódítók tervét egy tomboló járvány és az egymással szemben ellenséges népek marakodása közepette.
Tanulva a közösség visszajelzéseiből rengeteget profitáló Baldur's Gate 3 példájából, a Spiders és a Nacon is a korai hozzáférésben történő megjelenés mellett tette le a garast, hogy módja legyen a vásárlók szája íze szerint csiszolni az alkotást, mielőtt valamikor 2025-ben elérhetővé válik a végleges változat PC-n és jelenlegi generációs konzolokon (PS5, XSX) egyaránt.
A szeptember 24-én a Steamre érkező félkész verzió a teljes első fejezetet magában foglalja, ebben Teer Fradee mellett Thynia és Uxantis régióiban kalandozhatunk majd, küldetéseinkre pedig többen is velünk tarthatnak a társkarakterek közül. A stúdió ígérete szerint a korai hozzáférés időszaka alatt ugyan nem léphetünk át a második fejezetbe, ám így is számíthatunk új funkciókra és fejlesztésekre, amelyek éppúgy érintik majd a helyszíneket, mint a társakat, a küldetéseket vagy akár a képességeket.