Noha előre beharangozta a Capcom, hogy miről fog szólni a nyári játékbemutatója, mégiscsak sikerült meglepetést okoznia azzal, hogy végül hivatalosan is megerősítette, készül a Resident Evil 9. De annak sem kellett csalódnia, aki például a múlt héten felfedett Dead Rising Deluxe Remaster kedvéért kapcsolódott be a streambe, mivel a kiadó amellett, hogy demonstrálta a régi és az verzió közötti különbséget, elárulta a megjelenési dátumot is. Kezdjük talán az utóbbival, hogy utána foglalkozhassunk a részletekkel.
Amennyiben tehát minden terv szerint alakul, úgy szeptember 18-án játszhatjuk újra (vagy élhetjük át először) Frank West fotóriporter kalandjait, aki több más túlélővel együtt egy plázában próbálja átvészelni a zombiinváziót. A felújított kiadás PC-re (Steam), PlayStation 5-re és Xbox Series X|S-re lehet majd vásárolni.
Egyébként meglepő, hogy a Capcom végül újrakeverésként hivatkozik a játékra, nem érte be annyival, hogy felhúzza a már 18 éves klasszikus felbontását 4K-ra, a képfrissítés sebességét pedig 60 fps-re. Ennél egyrészt jóval alaposabb a grafikai ráncfelvarrás, hiszen a Deluxe Remaster verzió a Resident Evil játékok alatt dohogó RE engine-re épül.
Emellett a fejlesztők autosave funkciót integráltak a játékba, átdolgozták a kezelőfelületet, modernizálták a harcot annyiban, hogy már célzás közben is lehet mozogni, toábbá javítottak az NPC-k viselkedésén, és kilencre növelték a támogatott nyelvek számát, ami a szinkront illeti. Ezen a ponton ugyanakkor csalódás érheti a veterán rajongókat, mivel a Capcom nem tartott igényt Frank West eredeti szinkronhangja, Terence J. Rotolo közreműködésére. Senki sem kereste meg a kiadó részéről ezzel a lehetőséggel, és a döntés okát sem ismeri.
A modernizált Dead Rising kapcsán azt a fontos kérdést is tisztázta a kiadó, hogy lesz-e dobozos változat. A válasz igen, ám a kézzelfogható kópiák csak némi késéssel, novemberben érkeznek.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.