Nagyjából a formális bemutatója óta sötét fellegek gyülekeznek a Firewalk Studios alkotása felett, tehát amikor a sztoriközpontú játékot sejtető CGI trailert követően először láthattuk a Concord játékmenetét. És az sem tűnt az évszázad ötletének, hogy 40 dollárt/eurót kérjen érte a Sony, miközben a legközvetlenebb riválisait ingyen nyúzhatják a hero shootereket kedvelő játékosok.
Aztán következtek a zárt, majd publikus bétakörök, amelyek során egyrészt felsejlett, hogy a fejlesztők nem csak a lábukat lógatták az elmúlt években, másrészt azonban kiütköztek a formula hiányosságai is, ráerősítve arra az érzésre, hogy amennyiben a Sony nem változtat, ebből könnyen baj lehet.
Nos, a Sony nem változtatott, a premier időpontját gránitba véste, és az árazáshoz sem nyúlt hozzá, aminek meg is lett az eredménye. Ellentétben a Helldivers 2-vel, a Steam közönsége nem ölelte keblére a multis lövöldét, az augusztus 23-ai rajtot követően az egyszerre aktív játékosok száma még a 700-at sem érte el. Pillanatnyilag 697 fő a csúcs a SteamDB szerint, de az, hogy e sorok írásakor is csupán 237-en csekkoltak be, aggodalomra ad okot a Concord jövőjét illetően.
Nem ismerjük egyelőre a PlayStation 5-ös számokat, de amikor nyilvánosságra hozzák az augusztusi és a szeptemberi játékletöltési toplistákat, akkor átfogóbb képet kapunk arról, hogyan is teljesít konzolon és úgy összességében is a Firewalk játéka.