Többszöri halasztás után márciusban dobta volna piacra a Nightdive Studios az 1994-es System Shock remake-jét, méghozzá PC-re, valamint előző és jelenlegi generációs PlayStation és Xbox konzolokra. Azonban a csapatnak több időre van szüksége, ezért új időpontot tűzött ki. Ha SHODAN is úgy akarja, akkor május 30-án végre csak meglátja a napvilágot a kívül-belül megújuló klasszikus, ám hogy némi üröm is vegyüljön az örömbe, kizárólag PC-n.
Legalábbis egyelőre, mert - ennek okát sem a Nightdive sem a kiadásért felelős Prime Matter nem kötötte az orrunkra - a konzolos változatok határozatlan ideig késnek, várható érkezésükről csak később kapunk majd tájékoztatást.
Dióhéjban annyit érdemes tudniuk a laikusoknak a System Shockról (és nem kevésbé kultikus folytatásáról) , hogy mind a Deus Ex, mind a későbbi BioShock gazdagon merített belőle inspirációt. A játékos egy névtelen hackert alakít, akinek egy elszabadult mesterséges intelligenciát, SHODAN-t kell meggátolnia abban, hogy elpusztítsa a Földet, miközben keresztül-kasul bejárja a Citadel űrállomást és legyűri az életére törő mutánsok, robotok és kiborgok hadát. Ehhez számos eszköz áll a rendelkezésére különféle fegyverek formájában, de a lopakodás és a hackelés is szerves része a játékmenetnek.
A remake nemcsak látvány tekintetében hat majd frissnek: a fejlesztők átdolgozták a kezelőfelületet, új ellenféltípusokkal tették változatosabbá a játékot, modernizálták az irányítást és végül, de nem utolsósorban új alapokra helyezték a hackelést.