Nagyon régóta készül már a Ubisoft kalózos multis játéka, de továbbra sem akar összeállni. Tavaly a vállalat nagy elánnal leplezte le, hogy milyen lesz a Ubisoft Singapore által - sokadik próbálkozásra - újragondolt koncepció, de a közösség nem volt elmosva a látottaktól. A kiadó is érezte, hogy nem elég meggyőző az, amit prezentáltak, így az eredetileg novemberre tervezett projektet először idén márciusra tolták el, majd év elején ismét elhalasztották a Skull & Bones megjelenését a 2024-es pénzügyi évre (valamikor 2023. április 1. és 2024. március 31. között fog megjelenni).
Hat évvel a leleplezés után tehát még mindig nem áll készen rá a Ubisoft kalózkalandja, hogy a játékosok megkapják, és az sem ígér sok jót, hogy csak egy platformon lesz elérhető a bétája.
Miközben a játékipari madarak arról csiripelnek, hogy Assassin's Creed IV: Black Flag remake készülhet, a Skull & Bones fejlesztését ismét problémák övezik. A Kotaku értesülései szerint a projekt már a harmadik kreatív rendezőjét veszítette el Elisabeth Pellen személyében, aki még 2018-ban kezdett el dolgozni a csapattal, a nyár folyamán viszont elhagyta a Ubisoft Singapore-t és visszatért a vállalat párizsi főhadiszállására. A hírre a Ubisoft szóvivője is reagált a honlapnak e-mailben, de szerinte nincs gond: Pellen öt évvel ezelőtt azért ment a fejlesztőcsapathoz, hogy új kreatív irányt szabjon nekik, és sikerrel járt, a csapat most az ő elképzeléseit valósítja meg annak érdekében, hogy egy egyedülálló, tengeri akció-szerepjáték élményét nyújthassák a játékosoknak.
"A legutóbbi zárt béta során kapott pozitív visszajelzések rávilágítanak Elisabeth és az egész csapat felbecsülhetetlen értékű munkájára. Most a játék megjelenéséig arra összpontosítunk, hogy a visszajelzéseiket figyelembe véve és a játék további csiszolásával a lehető legjobb élményt nyújtsuk a játékosoknak."
A szóvivő hozzátette, hogy a játékfejlesztés ezen szakaszában "nem szokatlan, hogy egy kreatív rendező új projekt vagy szerepkör felé mozdul el", bár két, a helyzetet ismerő, névtelenséget kérő forrás azt mondta a Kotakunak, hogy Pellen megbízatása a stúdiónál év végéig tartott volna. Pellen nem kívánt reagálni a részletekkel kapcsolatban, viszont nem csak az ő távozása érinti a fejlesztést.
A Skull & Bones régóta tartó fejlesztése egyes beszámolók szerint igazi pokoljárás a munkatársak számára, szexuális zaklatásról, toxikus légkörről és rossz fizetésről egyaránt születtek panaszok. Ezek aztán a legutóbbi fejlemények szerint egy szavazásban csúcsosodtak ki a Kreatív média és kiadói szakszervezet (Creative Media and Publishing Union - CMPU) részéről, amely ebédidőben, szórólapokon keresztül kérte a fejlesztők támogatását. A lépés egy a Kotaku által látott augusztusi e-mail szerint a HR-t is meglepte, ahogyan azt a HR-igazgató, Desiree Tan megírta a munkatársaknak.
A Ubisoft szóvivője szerint a CMPU közbenjárására a héten szavazást tartanak a stúdióban dolgozó csapattagok között, hogy eldöntsék, hogyan tovább, mivel "hisznek abban, hogy meg kell hallgatniuk a munkatársakat és nyílt párbeszédet kell folytatniuk, valamint úgy gondolják, hogy megfelelő mechanizmusokkal rendelkeznek ahhoz, hogy nagyszerű munkahelyet teremtsenek."