Több mint egy évtizeddel ezelőtt, 2013-ban jelent meg InFlux nevű puzzle-platformer, amiben egy labdát irányítva kellett különböző feladatokat és kihívásokat teljesítenünk egy, a korához képest meglepően részletesen kidolgozott természeti környezetben. Az évek során egészen szép kis rajongói tábor épült a játék köré, ami arra ösztönözte annak készítőjét, Joe Wintergreent, hogy 11 év után tető alá hozza a játék felújított változatát, az InFlux Reduxot.
Wintergreen kifejezetten jól haladt a munkálatokkal, ám a minap arról számolt, hogy a Steam némileg keresztbe húzta számításait. Az áruház úgy ítélte, hogy a remake nem alkalmas arra, hogy különálló termékként kerüljön listázásra, mert túlzottan hasonlít az eredetire.
A fejlesztő Twitter/X-bejegyzésében arról írt, hogy 2013-as játékának remake-je megbukott a Steam felülvizsgálati folyamatán, aminek egyik oka, hogy "megegyezett azzal a játékkal, amit 11 évvel ezelőtt adott ki".
A Steam döntése már csak amiatt is ellentmondásos, mert a két játékot egymás mellé helyezve drámai különbségeket láthatunk. Nyilvánvalóan az alapok megmaradtak, viszont az InFlux felújított változata mérföldekkel jobban néz ki az eredetinél.
here's what "identical" looks like btw pic.twitter.com/PMQfoCIQR1
— Joe Wintergreen (@joewintergreen) August 28, 2024
Ezzel szemben számos más, kevésbé egyértelmű és látványos változásokat eszközölő remake/remaster általában gond nélkül átcsúszik a Steam egyébként meglehetősen szigorú szitáján, szóval érthető a fejlesztő frusztrációja.
Az Unreal Engine 5 erejével megtámogatott InFlux Redux megjelenése egyelőre nem ismert; vélhetően Wintergreen is a Steam zöld lámpájára vár. A játék áruházi oldalát addig is itt csekkolhatjátok.