A 2017-es E3-on harangozta be a Ubisoft az Assassin's Creed IV: Black Flack spin-offjának indult, ám végül önálló projektté terebélyesedett Skull and Bonest (akkor még Skull & Bones címmel), a megjelenést pedig 2018-ra tervezte. A multiplayer fókuszú, de azért kampánnyal is felvértezett alkotás azonban sehogyan sem akart összeállni, a premierdátumok egyre csak csúsztak, a támogatott platformok lecserélődtek (jelenleg PC-re, PS5-re, Xbox Series X|S-re, valamint Amazon Lunára várjuk) és a műfaj is eltolódott a szerepjátékok felé.
Idén egyébként - nem először - karnyújtásnyira voltunk attól, hogy végre kihajózhassunk, és megmutassuk, nincs nálunk talpraesettebb kalóz a Csendes-óceánon, ámde a kiadó januárban hirtelen meggondolta magát és a március 9-i megjelenési dátumot felcserélte a jóval tágabb értelmezési keretet biztosító 2024-es pénzügyi évvel.
Mehettünk vissza tehát számolni a kókuszdiókat a pálmákon, ezzel is gyorsítva az idő múlását, bár valamelyest segített, hogy Yves Guillemot ügyvezető a befektetőket tájékoztatva úgy fogalmazott, az indulásra tárgyév elején kerül sor. Ez a gyakorlatban az első negyedévet jelentette, vagyis az áprilistól június végéig tartó időszakot, a legutóbbi pénzügyi jelentés viszont egyértelművé tette, hogy már nem ez a helyzet, a Skull and Bones később érkezik, de még a 2024. március 31-én záruló 2024-es pénzügyi év során.
A Ubisoft CEO-ja úgy fogalmazott, hogy elégedettek azzal az eredménnyel, amit a Ubisoft Singapore csapata fel tudott mutatni, javában zajlanak a playtesztek és rengeteg kutatást végeznek külső partnerek bevonásával, magyarán a játék munkálatai jól haladnak.
Bizonyára sokakban felmerült a kérdés, hogy vajon miért ragaszkodik a Ubisoft makacsul egy olyan projekthez, amelynek a fejlesztése ennyire régóta húzódik, miközben semmi sem garantálja, hogy megismételheti, vagy akár túl is szárnyalhatja a Sea of Thieves sikerét. Nos a válasz egyszerű, a kiadó állami támogatást vett igénybe azzal a feltétellel, hogy a szingapúri stúdiója révén munkahelyeket teremt, valamint új IP-kat dob piacra. A Kotaku 2021-es tényfeltáró cikke szerint a Skull and Bones költségei elérhetik a 120 millió dollárt is, ezért meg van kötve a Ubisoft keze.
Várhatóan a június 12-i Ubisoft Forward során látjuk majd legközelebb a kalózos RPG-t, ahol nem kizárt, hogy megismerjük a következő, talán már végleges megjelenési dátumát. Aki nem szeretne addig várni, friss képeket nézegethet, amelyek minden bizonnyal az Yves Guillemot által említett playtesztek valamelyikéből származhat.