A Middle-earth: Shadow of Mordor forradalmi Nemesis rendszere továbbra is a Warner Bros. tulajdonában marad egészen 2036-ig, miután a vállalat bejelentette, hogy bezárja a Monolith Productions stúdiót. A Warner Bros. a héten három jelentős fejlesztőcsapatot számolt fel: a Monolith Productions, a Player First Games és Warner Bros. Games San Diego mind áldozatul estek a cég átszervezési stratégiájának, amelynek célja, hogy a figyelmet a Harry Potter, Mortal Kombat, DC és Trónok harca franchise-okra összpontosítsák.
A Monolith bezárásával együtt hivatalosan is törölték a 2021-ben bejelentett Wonder Woman játékot, amelyet a stúdió fejlesztett. A projekt egyik legnagyobb érdekessége az lett volna, hogy visszahozza a Nemesis rendszert, amelyet először a Middle-earth: Shadow of Mordor tett híressé. A mechanika különlegessége, hogy az ellenfelek tanulnak a játékos korábbi tetteiből, és egyre intelligensebbé és veszélyesebbé válnak minden egyes vereségük után.
Mivel a Monolith megszűnt, a Nemesis rendszer sorsa bizonytalanná vált. A Warner Bros. 2021-ben szerezte meg a rendszer szabadalmát, miután 2016-ban nyújtották be a kérelmet, és ez 2036. augusztus 11-ig érvényes. Ez azt jelenti, hogy más fejlesztők nem használhatják ezt a játékelemeket a következő tizenegy évben anélkül, hogy jogi akadályokba ütköznének.
A Warner Bros. egyelőre nem erősítette meg, hogy bármelyik jövőbeli játékukban visszatér-e a Nemesis rendszer, így sok rajongó attól tart, hogy ez lehet a mechanika vége. Egy felhasználó az X-en / Twitteren így fogalmazott:
"Már önmagában az is borzasztó, hogy törölték a Wonder Woman játékot, de bezárni azt a stúdiót, amely megalkotta a Nemesis rendszert (amit a WB levédetett), egyenesen gonosz."
Bár a Wonder Woman projektről keveset tudni, a képregényíró Gail Simone nemrégiben elárulta, hogy konzultált a fejlesztőknek, és a játék "gyönyörű és hatalmas" lett volna. A szivárgások szerint a játék egyjátékos akció-kaland műfajú lett volna, és Themyscirán, Wonder Woman szigetén játszódott volna, ahol más DC-hősök és a görög mitológia is fontos szerepet kaptak volna.
A Monolith Productions bezárása nemcsak a Wonder Woman játék végét jelentette, hanem azt is, hogy a Nemesis rendszer sorsa hosszú időre megpecsételődhet.