Ugyan nyertek egy kis haladékot a pandémia következtében a PS4-ükhöz vagy Xbox One-jukhoz ragaszkodó játékosok, az idő múlásával előbb-utóbb elérkezünk ahhoz a ponthoz amikor már csak sportjátékok évenkénti kiadásai, majd pedig már azok sem jelennek meg öregedő masinájukra.
Igaz, az Xbox One-osoknak mentőövként még ott az Xbox Game Pass Ultimate-előfizetéshez kötött felhőszolgáltatás, minek révén olyan játékok is elindulnak majd a gépükön, amelyek hardverkövetelménye bőven meghaladja konzoljuk képességeit.
Mindenesetre egyre több fejlesztő kötelezi el magát az új konzolgeneráció mellett. A The Mediumot, a Blair Witchet, az Observert és a Layers of Fear szériát jegyző Bloober Team legutóbbi játéka már csak PC-re, Xbox X|S-re és PS5-re jelent meg, és a most futó projektjei közül legalább az egyik hasonlóképpen elkerüli a PS4-et, illetve az Xbox One-t.
Just when you thought the scary season was over, here comes some terrifying news: Rogue and @BlooberTeam have joined forces to bring something new and frightening...
— Rogue Games, Inc. (@Rogue_Co) November 5, 2021
✊: https://t.co/CtXotAVYlo pic.twitter.com/rN6TTgkF0T
Túl sokat nem tudni még a Rogue Games kiadóval kötött megállapodás leendő gyümölcsének részleteiről, de a bejelentést kísérő közleményekből csak úgy süt a lelkesedés.
"Nem is lehetnénk izgatottabbak amiatt, hogy együttműködhetünk a Rogue Gamesszel ezen a hihetetlen projekten. Büszkék vagyunk arra, hogy olyan játékokat fejlesztünk, amelyek az eredetiség és az immerzió határait feszegetik, elégedettséggel tölt el egy olyan cég mellett dolgozni, amelyik osztozik a víziónkon."
- fogalmazott Piotr Babieno, a Bloober Team ügyvezető igazgatója.
Matt Casamassinának, a Rogue Games CEO-jának is volt mondandója a kooperációról, meg is osztotta a publikummal.
"Éveken át csodálattal adóztunk a Bloober komor és bámulatos játékainak, ezért az első pillanattól fogva tudtuk, ez az egyetlen csapat, amelyik alkalmas ennek az őrült és menő koncepciónak a megvalósítására. A mai még nem az a feledhetetlen nap, időre és törődésre van szükségük az ütős játékoknak, de alig várjuk, hogy megoszthassuk veletek a projekt részleteit."
A Bloober Team emellett a Konamival is ügyködik valamin, talán épp egy új Silent Hillen, valamint megkezdte a következő Layers of Fear munkálatait. Az Unreal Engine 5-tel készülő horror előreláthatóan 2022-ben fog megjelenni.