Finoman szólva is döcögős volt a rajtja a CD Projekt Red nagyszabású játékának, a Cyberpunk 2077-nek, egy dolog azonban már akkor is igaz volt: remekül nézett ki Night City (ha nem régi konzolokon próbáltunk meg elveszni benne). A megjelenés óta eltelt időben sokat javult a játék, és még szebb lett, mint az eredeti állapot, amihez az Nvidia is nagyban hozzájárult.
Most egy újabb grafikai módot mutattak be közösen a fejlesztők és az Nvidia, ami az RT Overdrive never kapta, és a jelek szerint még a jelenleg kapható legerősebb videokártya, az RTX 4090 sem birkózik meg vele, ha nem kap segítséget a DLSS-től.
Az RTX 20-as széria megjelenésekor még sokan szemfényvesztésnek gondolták a ray tracing magokat, és úgy általában az egész valósidejű sugárkövetést, ahogy azonban egyre elérhetőbbé válnak az erre alkalmas videokártyák (akár a használtpiacról), egyre több fejlesztő foglalkozik a témával, így pedig már látható, hogy tényleg valós értéket is hozzáadhat ez a megoldás bizonyos kalandokhoz.
A ray tracing egyik legnagyobb interaktív bemutatója épp a CD Projekt Red játéka, a Cyberpunk 2077, hiszen a sci-fibe illő városban, a végtelen számú neonnal és különleges fényekkel igazán hatásos tud lenni. A valósidejű sugárkövetés azonban alapesetben is szörnyen megterhelő a GPU-k számára, az RT Overdrive beállítás pedig a jelek szerint még az RTX 4090-et is térdre kényszeríti.
A fentebbi videóban az Nvidia nemcsak az RT Overdrive lehengerlő látványát demózza, a DLSS is megvillantja erejét, hiszen láthatjuk, DLSS 3 nélkül még az Nvidia legjobb videokártyája is megrogy a játék alatt. A 16 és 30 fps közötti teljesítmény közel sem optimális, amint azonban bekapcsolják a DLSS 3-at, a felskálázással és az extra generált képkockákkal 100 fps fölé emelkedik a sebesség. Persze ez az apró részletek rovására megy, a játék azonban sokkal gördülékenyebbé válik.
Az RT Overdrive-ot is tartalmazó frissítés április 11-én érkezik, a videó alapján azonban biztosak lehetünk benne, hogy értelmes fps-t csak egy újabb Nvidia kártyával és DLSS érhetünk majd el. Az AMD sajnos a legújabb generációs videokártyáival sem törekszik különösebben arra, hogy erősek legyen a ray tracinges mérések alatt, de az FSR 2.1 még némi reménysugár lehet a felhasználóiknak.