A Half-Life: Alyx egyértelműen 2020 egyik legkiválóbb játéka volt, amellyel a Valve bebizonyította, hogy még rengeteget lehet kihozni a szárnyait bontogató VR eszközökből, viszont bármennyire is futurisztikus az Alyx mögötti technológia, a sikerében elvitathatatlan szerepet játszottak azok a nagy klasszikusok, amelyekre a Source 2 motorja ráépül.
Aki egy kicsit járatos az FPS-ek történelmében (aki nem, annak erre tessék), az talán tudhatja, hogy a Half-Life első részének alapját képző GoldSrc a Quake-et hajtó motor egy erősen átfabrikált változata. Ezt ugyan néhány évvel később leváltotta a nagysikerű Source Engine, de ez a technológia még mindig a GoldSrc-ot használta alapkőként, így az Alyxban bemutatkozó Source 2 is megörökölte azokat a szilárd alapköveket, amelyeket az elődei fektettek le, a Twitter egyik felhasználója pedig most kézzel fogható bizonyítékot is talált erre.
JoeyCheerio arra lett figyelmet, hogy a Half-Life: Alyx villódzó fénycsövei pontosan ugyanazt a mintát követve villognak, mint ahogyan azt már a 24 évvel korábbi Quake-ben is láthattuk, ugyanis a "fluorescent flicker pattern 10" nevű előre rögzített minta évtizedeken át vándorolt át egyik engine-ből a másikba:
You can still find traces of Quake's code within Valve's most recent games. Even 24 years later... pic.twitter.com/ABiNevO2Dx
— Joey (@JoeyCheerio) April 21, 2023
Ez persze összességében egy apróság, de ugyanakkor érdekes látni, hogy a rohamosan fejlődő technológia mennyire erősen épít mindenre, ami előtte érkezett.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!